رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌هنگام فعالیت‌های انتخاباتی ضروری است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به هنگام فعالیت‌های انتخاباتی ضروری است گفت: هم اکنون شاهد روند کاهشی آمار مبتلایان به کرونا در این خطه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: شور و نشاط انتخاباتی برای مشارکتی حداکثری مردم لازم و ضروری است اما در عین حال باید شیوه نامه های بهداشتی در ایجاد این تحرکات انتخاباتی رعایت شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها از جمله صدا و سیما و خبرگزاری ها نقش ویژه ای در مشارکت حداکثری انتخابات ۱۴۰۰ دارند، تصریح کرد: باید تمامی جریان ها، احزاب و گروه های سیاسی با هر بینش و نگاهی که دارند بابد برای داشتن کشوری قدرتمند در فضای بین‌المللی پای کار باشند.

شجاعی با بیان اینکه هم اکنون شاهد روند نزولی شیوع ویروس کرونا در استان هستیم، اظهار داشت: در واقع مردم فهیم و کسبه ها به این سطح آگاهی رسیده اند که رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ریشه کن شدن ویروس کرونا در نهایت به نفع خود آنها است.

وی با قدردانی از رسانه ها و خبرگزاری ها در آگاهی بخشی به مردم در رعایت شیوه های نامه بهداشتی تصریح کرد: اصلاح رفتار اجتماعی و سبک زندگی از عومل موثر کنترل این بیماری بود که رسانه ها متعهدانه پای کار آمدند و نحوه مقابله با این ویروس را برای مردم تبیین کردند. 

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه باید تمامی افراد بالای ۸۰ سال استان واکسینه شوند، گفت:با همکاری اداره کل ثبت احوال استان و ورود فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان تمامی افراد بالای ۸۰ سال جامانده از تزریق واکسن کرونا شناسایی و واکسینه خواهند شد.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد.

در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در حدود دو ماه گذشته ۱۴۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین رنگبندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های فاروج، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت الگوی رنگ بندی زرد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha