۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84329776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بارش نزولات آسمانی طی اردیبهشت در آذربایجان غربی ۴۰ درصد کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بارش نزولات آسمانی طی اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش یافته که نشان دهنده وضعیت نامناسب بارشی است.

مسعود طالبیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اردیبهشت امسال، ۳۲ میلی متر بارش را در آذربایجان غربی شاهد بوده ایم در حالی که این رقم در اردیبهشت سال گذشته ۵۴ میلی متر بود.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد امسال ۲۲ میلی متر کاهش بارش در آذربایجان غربی داشته ایم که کاهشی بسیار زیاد برای این موقع از سال به شمار  می رود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: این کاهش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۴۱ درصد، در حوضه زاب ۴۳ درصد و در حوضه ارس ۳۹ درصد برآورد می شود.

طالبیان اظهار کرد: در سه حوضه دریاچه ارومیه، زاب و ارس طی اردیبهشت امسال به ترتیب ۲۵، ۵۰ و ۴۰ میلی متر بارش شاهد بوده ایم در حالی که ارقام مشابه در اردیبهشت سال گذشته ۴۲، ۸۷ و ۶۶ میلی متر بود.

وی بیان کرد: همچنین طی سال آبی جاری ( از اول مهر تاکنون) شاهد کاهش ۲۴ درصدی بارش ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته هستیم که این کاهش نسبت به متوسط درازمدت نیز حدود ۱۱ درصد است.

به گزارش ایرنا، متوسط بارش در آذربایجان غربی طی سال های مختلف بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی متر است که امسال امکان رسیدن به این رقم بسیار بعید است.

تاکنون که حدود هشت ماه از سال آبی جاری گذشته، شاهد ۲۷۸ میلی متر بارش در آذربایجان غربی بوده ایم.

این رقم در متوسط درازمدت بیش از ۳۱۰ میلی متر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha