استاندار کرمان: فضای رقابتی نوید انتخاباتی پرشور را می‌دهد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: فضای رقابتی نسبی مناسبی در حوزه شهرهای مهم این استان فراهم شده که نوید انتخابات پرشوری را در روز ۲۸ خردادماه امسال می دهد.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: چهره های مهمی در تمامی جناح ها به صحنه انتخابات ورود کرده اند که رفتاری سیاسی عاقلانه برای مردم است ‌و نوید شور انتخاباتی را می دهد.

وی اظهار داشت: باید زمینه ها را برای انتخابات پرشور آماده کنیم که اگر با صف ها روبرو شدیم مردم دغدغه بیکاری نداشته باشند و فرمانداران تدابیر لازم برای انجام فاصله گذاری اجتماعی و تهیه اقلام بهداشتی را بیندیشند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: فرمانداران زمینه برگزاری انتخابات در کنار کرونا را در شعب اخذ رای فراهم کنند که مردم با خیالی راحت در این انتخابات شرکت کنند.

روابط عمومی‌ها به برگزاری انتخابات در کنار کرونا کمک کنند

وی با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی و قدردانی از این قشر اضافه کرد: روابط عمومی‌ها نقشی موثری در حوزه انتقال متقابل خواسته های مردم و حاکمیت و دولت و در ایجاد تعامل سازنده دارند که فعالیت آنان در این حوزه قابل قدردانی است.

زینی وند افزود: تقاضا داریم که روابط عمومی‌ها تجارب ارزشمند مقابله با ویورس کرونا را مستندسازی کنند زیرا ابتکارات و تفاوت هایی در برخورد بخش‌های مختلف از جمله استان‌ها، شهرستان ها و ادارات با ویروس کرونا مشاهده می شود که نقش روابط عمومی می‌تواند برای آیندگان مفید باشد.

وی تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها همچنین در اسناد علمی و تجربی، سابقه مدیریتی کشور و مشارکت و زیست سیاسی در کنار کرونا بسیار تاثیر گذار است و در این زمینه انتخابات را در کنار کرونا برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید در مقابل کرونا آمادگی داشته باشیم که درون شعب اخذ رای تعداد صندوق ها و دست اندرکاران به گونه ای تعبیر شود که مردم نگرانی نداشته باشد و همین امر نقش روابط عمومی‌ها را دوچندان می‌کند.

استاندار کرمان گفت: گرچه کرمان امروز جزو استان های است که شیوع کرونا را تا حدی کنترل کرده اما وضعی شکننده در میزان بستری‌ها و مبتلایان دارد که هشداری برای ما است لذا باید به آن توجه شود.

محدودیت در تجمعات کرمان همچنان اعمال می‌شود

زینی وند با اشاره به وضعیت شکننده سیرجان و لزوم جدیت ستاد افزود: باوجود اینکه گشایشی برای تعطیلی اصناف ایجاد شده اما محدودیت در تجمعات و ترددها همچنان باید اعمال شود.

وی با اشاره به فرصت نزدیکی ماه محرم و صفر برای برگزاری مراسمات عنوان کرد: به هیچ وجه اجازه تجمعات و دورهمی داده نشود و نکات بهداشتی را فرمانداران حتی در شهرهای آبی با حساسیت پیگیری کنند.

حوزه‌های امتحانی استان کرمان افزایش می‌یابد

زینی وند با اشاره به اطلاعات و اخبار آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی، از افزایش حوزه های امتحانی دانش آموزان در مواجهه با کرونا خبر داد و گفت: به صورت متناوب از این حوزه‌ها بازدید می کنیم لذا والدین برای آزمون فرزندانشان نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به گزارشات مستند از هر حوزه امتحانی یادآور شد: در صورتی که حوزه‌ای پروتکل ‌های بهداشتی را رعایت نکند، جابجا می کنیم و نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

استاندار ادامه داد: آزمون‌های دانش آموزان در سایر حوزه‌ها با تایید دانشگاه علوم پزشکی و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی برگزار شود.

وی از جداسازی افراد مشکوک در آزمون‌های دانش آموزان خبر داد گفت: با حساسیت این فرایند پیگیری و اجرا می شود.

افزایش واکسیناسیون در استان کرمان

استاندار کرمان همچنین گفت: تولید و واردات واکسن در کشور به مرور افزایش می‌یابد لذا تا پاییز حجم گسترده ای از مردم واکسینه می شوند و در این زمینه در حال رسیدن به سن ۷۰ سال هستیم لذا دستگاه‌ها اموزش و پرورش،سپاه، نیروی انتظامی اماکنی برای واکسیناسیون به صورت عمومی به گروه های هدف اختصاص دهند که بدون معطلی کار واکسیناسیون را انجام دهیم.

زینی‌وند افزود: این فرایند در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و دستگاه ها موظف به کمک این دانشگاه هستند.

نمایشگاه‌های کرمان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برپا شود

وی گفت: برگزاری نمایشگاه ها نیز منافاتی بین تصمیمات علوم پزشکی و صمت ندارد و تقویم نمایشگاهی در حالی انجام شود که‌ مراحل مقدماتی آن انجام گرفته باشد.

زینی‌وند تاکید کرد: مجوزات لازم و پروتکل ها در برگزاری نمایشگاه‌های استان کرمان لحاظ شود و در این خصوص سخت گیری‌ها خارج از قائده نیست.

وی افزود: نمایشگاه ها با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی با گروه هدف مشخص و تخصصی برگزار شود که در این راستا کمیته‌ای با حضور دانشگاه علوم پزشکی، معاونت اقتصادی استانداری کرمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شود.

پایش تصویری چند وجهی از شهرهای کرمان داشته باشیم

استاندار کرمان با اشاره به نقش دوربین‌های پایش تصویری به لحاظ وجود کرونا و کنترل تردد شبانه ‌و ورود خروج به شهرهای قرمز و نارنجی گفت: باید فرایند تکمیل آن به الزام به ویژه در شهر کرمان انجام شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران تامین بودجه پایش تصویری را امسال مورد توجه قرار دهند زیرا باید پایشی چندوجهی داشته باشیم و در این زمینه تجربه تلخی در وقوع و کنترل جرایم  به علت نداشتن کارایی دوربین‌ها کار ما را پیچیده‌کرد لذا باید به تکمیل این فرایند توجه شود که در ستاد کرونا و شورای تامین مصوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha