۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84330813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار گناباد: عادی انگاری به دغدغه مسوولان شهرستان تبدیل شده است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: عادی انگاری و کاهش احساس مسوولیت در رعایت پروتکلهای بهداشتی به خصوص استفاده نکردن از ماسک به یک دغدغه مهم در این شهرستان تبدیل شده است.

حامد قربانی روز یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گناباد استفاده از ماسک در این شهرستان از ۹۲ درصد به ۸۸ درصد کاهش یافته و این روند همچنان ادامه دارد.  

وی ادامه داد: عادی‌ انگاری از سوی مردم، کم‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، شیوع کرونا و خطر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

فرماندار گناباد گفت: هر چند تعداد بستری شدگان و افراد فوت شده ناشی از کرونا در این شهرستان کاهش یافته ولی این وضعیت شکننده است و در صورت عدم توجه کافی به رعایت پروتکهای بهداشتی، تعداد بیماران افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اعمال محدودیتها نشان داد با استفاده از موارد قانونی می توان جلو شیوع کرونا را گرفت و اکنون وضعیت کنونی گناباد از نظر  شیوع این ویروس رو به بهبود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۶ هزار و ۹۵۳ مورد تست کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در شهرستانهای گناباد و بجستان جواب ۶۰ درصد آنها مثبت بوده است.

دکتر  جواد باذلی افزود: از مجموع ۹ هزار و ۲۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان، سه هزار و ۵۸۸ نفر بستری شده و پنج هزار و ۶۶۹ نفر سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: موج چهارم شیوع کرونا در گناباد و بجستان رو به کاهش بوده و تعداد افراد مبتلا و بستری شده در این شهرستانها طی چند روز گذشته کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این امر نباید موجب عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی شود چون زنگ خطر شیوع ویروس و افزایش تعداد بیماران مبتلا به آن را دوباره به صدا در می آورد.

وی افزود: هم اکنون واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال به بالا در شهرستانهای گناباد و بجستان در دست انجام است و مشکلی در تامین واکسن وجود ندارد و برای کاهش تراکم مراجعان تعداد پایگاههای واکسیناسیون افزایش یافته است.

هم اکنون ۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۲۹۹ نفر بر اثر این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان جان خود را از دست داده‌اند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha