۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84330873
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۳ مقاله در پنجمین کنفرانس اینترنت اشیا پذیرفته شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84330873
۵۳ مقاله در پنجمین کنفرانس اینترنت اشیا پذیرفته شد

اصفهان - ایرنا - دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی " اینترنت اشیا و کاربردها " گفت: ۵۳ مقاله در پنجمین دوره این رویداد علمی پذیرفته شد که روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت جاری از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود.

اینترنت اشیا (IoT)، فناوری مدرنی است که در آن برای هر شی قابلیت ارسالِ داده یا دریافت فرمان از طریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، مائده عاشوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از طریق فضای مجازی افزود: ۱۴۶ مقاله به دبیرخانه پنجمین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها ارسال و پس از داوری توسط ۱۴۰ داور از ۲۱ دانشگاه، ۵۳ مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه محورهای همایش شامل فناوری اینترنت اشیا، سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا و امنیت و حریم خصوصی در اینترنت اشیاست، اظهار داشت: این رویداد علمی پنج سخنران کلیدی داخلی و خارجی دارد که از جمله آنها می توان به " راب وان " (Rob Van Kranenburg) مسئول شورای اروپایی اینترنت اشیا و ۲ متخصص از کانادا اشاره کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تاکنون طرح‌های زیادی در زمینه اینترنت اشیا در بخش های مختلف صنعت و انرژی کشور تعریف شده است، گفت: وزارت نیرو در زمینه توزیع برق هوشمند و اندازه مصرف برق، طرح‌هایی را با استفاده از اینترنت اشیا تعریف کرده است.

وی یکی از مهمترین کاربردهای اینترنت اشیا را در شهرهای هوشمند دانست و افزود: در شهر هوشمند می‌توان با اتصال دستگاه‌های مختلف به شبکه‌های ارتباطی، خدمات رسانی به مردم را بهینه کرد.

دبیر کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها نیز اظهار داشت: نخستین دوره این همایش سال ۹۶ توسط دانشگاه اصفهان برگزار شد و پس از آن این رویداد با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد به‌صورت مشترک ادامه یافت و پنجمین دوره آن توسط دانشگاه اصفهان روزهای بیست و نهم و سی ام اردیبهشت جاری بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

علی بهلولی  یکی از برنامه‌های این همایش را میزگرد تخصصی درباره تحول دیجیتال عنوان و اضافه کرد: روز دوم کنفرانس نیز چهار کارگاه با عنوان امنیت در کارخانه‌های هوشمند در مسیر تحول دیجیتال، بررسی مدل‌های کسب و کاری جدید صنعت، اینترنت اشیاء در شبکه هوشمند برق و تیم سازی برگزار می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا را تبادل نظر و اطلاع رسانی درباره آخرین فعالیت های پژوهشی و کاربردی، گسترش پژوهش، انتقال فناوری و ارتقای کاربردها و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت اشیا و همگرایی بیشتر میان مراکز علمی پژوهشی و صنعتی اعلام کرد و گفت: امسال تاکید ویژه ای بر روی کاربرد اینترنت اشیا در صنعت می‌شود و برخی از واحدهای صنعتی بزرگ کشور مانند فولاد مبارکه در این زمینه مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در فناوری اینترنت اشیا، همه وسایل و اشیا به اینترنت متصل می‌شوند، اضافه کرد: امروزه سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی بسیاری در این فناوری ارائه شده است و هدف ما از برگزاری همایش، معرفی این برنامه ها به جامعه علمی و صنعتی کشور است.

بهلولی با اشاره به اینکه اینترنت اشیا در اقتصاد و تولید کاربرد بسیاری دارد، تصریح کرد: امروزه شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در این زمینه در کشورمان فعالیت می‌کنند و طراحی و ایجاد خانه‌های هوشمند و استفاده از اینترنت اشیا در حوزه سلامت از جمله فعالیت‌های آنهاست.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه اصفهان نیز در استفاده از اینترنت اشیا در صنعت در کشور پیشتاز است، خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی بزرگ با تعریف طرح تحول در صدد راه اندازی کارخانه هوشمند بر اساس اینترنت اشیا و قابل رقابت با شرکت های اروپایی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان یکی از برنامه‌های کنفرانس اینترنت اشیا را شبکه سازی بین متخصصان و شرکت‌های فعال در این زمینه در کشور دانست و افزود: در دوره‌های بعدی کنفرانس تلاش می‌کنیم تا این شبکه ایجاد شود.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha