۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84331109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف روزانه مرغ در آذربایجان‌غربی حدود ۲۵۰ تن است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 84331109
مصرف روزانه مرغ در آذربایجان‌غربی حدود ۲۵۰ تن است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مصرف روزانه مرغ در استان حدود ۲۵۰ تن بوده که بخش زیاد آن در ارومیه توزیع و مصرف می شود.

غلامرضا بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمت بعضی از اقلام در این حوزه از جمله جوجه یک روزه و نهاده های دامی مورد نیاز مرغداری ها باعث کاهش جوجه ریزی شده و در حال حاضر گوشت مرغ به اندازه نیاز استان تأمین نمی شود.

وی اضافه کرد: تولید امروز گوشت مرغ در استان ۱۸۶ تن بوده که ۴۷ تن از این میزان در شهرستان ارومیه توسط فروشگاه های مجاز و مابقی در شهرستان های استان توزیع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: با همکاری نزدیک همکاران بازرسی و راهبری ستاد تنظیم بازار استان مرغ مورد نیاز به صورت گرم و مرغ منجمد تأمین و توزیع خواهد شد.

بابایی افزود: قیمت مصوب گوشت مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان بوده و فروش بالاتر تخلف است و شهروندان به اندازه نیاز مصرف خود خرید کنند تا از ایجاد تلاطم در بازار جلوگیری شود تا سطح تولید، عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

وی اضافه کرد: بر اساس دستور العمل اجرایی قرارگاه مرکزی، تأمین مرغ زنده تا کشتارگاه بر عهده همکاران سازمان جهاد کشاورزی بوده و از کشتارگاه به بعد مسوولیت توزیع بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان از ساعات آغازین کشتار مرغ در کشتارگاه های استان به صورت مستمر در محل حضور دارند و پس از بارگیری درب کامیون های حمل پلمب شده و در محل توزیع توسط بازرسان سازمان و همکاری نیروهای بسیج سپاه شهدا جهت توزیع فک پلمب می شود.

به گزارش ایرنا، مشکل مرغ طی روزهای اخیر دوباره در ارومیه آغاز شده و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha