۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84332181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۲۰ پروژه مرمت و حفاظت بناهای تاریخی در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، گفت: در راستای نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی از ابنیه‌ تاریخی در سال جاری در سطح استان بیش از ۲۰ کارگاه در حوزه‌های حفاظتی، مرمتی و بازسازی فعالیت می‌کنند.

امیر ارجمند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به پروژه‌های فعال حوزه حفاظتی و مرمتی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: مرمت نماسازی خانه‌ خدیوی، مقبره چلبی اوغلو، تکمیل مرمت مسجد چهل‌ستون، کاروانسرای نیک پی، مرمت سنگ محوطه داش کسن، عمارت دانشور کرسف، مرمت درب و پنجره‌های موزه دوالفقاری، ساماندهی و کف سازی بازار بالا، ساماندهی و کف سازی بازار پایین، ساماندهی و کف سازی معابر در روستای قوزلو و روستای گلابر، ساماندهی قلعه سانسیز، مرمت تزیینات داخلی گنبد سلطانیه در جبهه شمالی و شمال غربی، مرمت برج و باروی جنوب شرقی گنبد سلطانیه تا پایان سال جاری تداوم خواهند داشت.

وی اظهار داشت: به زودی کاوش‌های باستان‌شناسی هم در یکی از تپه­ های تاریخی استان آغاز می شود و تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان هم اکنون مجموع آثار ثبتی این استان به عدد ۸۷۹ اثر رسیده که شامل ۷۷۶ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۸ اثر در فهرست میراث منقول، ۵۶ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۸ اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی است. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha