۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹
کد خبر: 84333419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه‌ها گنجینه‌ای ارزشمند و هویت هر ملت است

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: موزه‌ها گنجینه‌ای ارزشمند و نشانه‌ای از هویت هر ملت است و فرهنگ و تمدن اقوام را معرفی می‌کند.

محمد مهرافزون روز سه شنبه در بازدید از موزه آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی افزود: بیشترین آثار موزه آموزش و پرورش بروجرد از گنجینه های قدیمی، اسناد و مدارک پیرامون مسائل آموزشی و فرهنگی است.
وی با اشاره به قدمت چهار هزار ساله بروجرد اضافه کرد: در سال جدید برنامه های مدون و موثری در راستای توسعه و تجهیز موزه، گذرگاه مفاخر و مشاهیر بروجرد در دبیرستان تاریخی امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.

مهرافزون بیان کرد: موزه محلی علمی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی است و هدف از ایجاد آن در آثار به جامانده انسان و محیط زیست از گذشته تا به امروز است و هدف عمده آن بهره وری معنوی و پرورشی از آن می باشد.

وی اظهار داشت: در این موزه اهداف فرهنگی و آموزشی موزه در تمامی غرفه ها در نظر گرفته شده است و امید داریم قدم بزرگی درجهت شناخت پیشکسوتان ، مفاخر و مشاهیر و ابزار های کاربردی در آموزش و پرورش گذشته برداشته شود و زمینه انتقال این شناخت برای نسل جدید حاصل گردد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش بروجرد به دلیل دارا بودن مفاخر، مشاهیر و اسناد و مدارک تاریخی بهترین شرایط را دارا بود تا شاهد موزه ای آموزشی، علمی و پرورشی درگذر تاریخی  باشد و وظیفه ما نگهداری این گنجینه ارزشمند است.

وی ادامه داد: این موزه باهدف ایجاد زمینه های مناسب برای استفاده از تجارب گذشتگان ،فراهم آوردن شرایطی برای مقایسه وضعیت آموزشی گذشته و حال و سیر تحول آموزش  ایجاد شده است. 

مهرافزون اظهار داشت: موزه‌ نشانگر هویت و شناسنامه هر قوم و ملت هستند. فرهنگ و تمدن هر جامعه در موزه‌ها تبلور پیدا می‌کند و هدف اصلی و اساسی از تأسیس و راه اندازی موزه گردآوری گنجینه ارزشی و حفظ آن از گزند حوادث و اتفاقات اجتماعی و  انتقال این میراث گرانبها به نسل های آینده  است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: این موزه به منظور حفظ بخشی از ارزشها، میراث و تمدن غنی و گرانبهای آموزش و پرورش بروجرد در دوره‌های مختلف تاریخی تأسیس شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به قدمت ۱۲۰ ساله آموزش و پرورش بروجرد هدف اصلی از تأسیس و راه اندازی موزه به دنبال شناسایی، گردآوری، طبقه بندی، سازمان دهی، ترمیم و حفظ و حراست و نگهداری از اسناد و اشیا قیمتی آموزش و پرورش است.

مهرافزون یادآورشد: مجموع  اسناد و مدارک و اشیا قیمتی  این موزه به تأیید و ثبت اداره میراث و گردشگری بروجرد رسیده است و  تلاشمان بر این است که محققان ، پژوهشگران، دانشجویان، دانش آموزان و علاقمندان در راستای پژوهش از آن بهره ببرند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha