شهردار: جشنواره جهانی کودک در کرمان استمرار یابد

کرمان - ایرنا - شهردار کرمان گفت: لازم است که جشنواره جهانی نقاشی کودک این شهرداری در سال‌های آینده نیز استمرار یابد که دوره‌های بعدی آن با پویایی و موفقیت هرچه بیشتر برگزار شود.

به کزارش ایرنا، سیدمهران عالم‌زاده روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره جانی نقاشی کودک شهرداری کرمان افزود: جشنواره جهانی نقاشی کودک، ثمره یک کار جمعی موفق بود و برگی دیگر بر افتخارات این شهر اضافه کرده است.

وی اظهار داشت: جهان آینده، میراث ما برای کودکان است و ما باید جهانی سرشار از خلاقیت و زیبایی برای فرزندان‌مان به یادگار بگذاریم و نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان، تلاشی برای تمرین خلاقیت، آفرینش زیبایی و تمرین گفت‌ و گو و تعامل کودکان جهان با یکدیگر است.

شهردار کرمان عنوان کرد: کرمان قدمتی به وسعت تاریخ حیات بشر دارد و فرهنگ آن به رواداری مشهور است، اما این ظرفیت‌ها پشت نامهربانی جغرافیا، پنهان مانده و بر عهده ما است که ظرفیت‌های بزرگ و داشته‌های خود را به جهانیان بشناسانیم.

وی ادامه داد: شهرداری کرمان تلاش کرد که با برگزاری این جشنواره، ازسویی داشته‌های فرهنگی خود را از دید کودکان با سایر جهان به اشتراک بگذاریم و ازسویی دیگر، با دعوت از کودکان جهان، خود را در آیینه تصاویر زیبایی که آن‌ها ترسیم می‌کنند، بازیابیم.

عالم‌زاده، میزبانی نگاه‌های خلاق و معصوم کودکان سراسر دنیا را مایه مباهات شهرداری کرمان اعلام کرد و افزود: برگزاری نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک، شهر کرمان را در تحقق بهتر 'شهر دوستدار کودک' یاری می‌رساند.

وی یادآور شد: قدردان نهادهای ملی و بین‌المللی هستیم که ما را در برگزاری نخستین دوره جشنواره جهانی نقاشی کودک یاری کردند تا در شرایط دشوار کرونا بتوانیم این رویداد را در سطح جهانی برگزار کنیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه کودکان جهان صاحبان اصلی این جشنواره بودند گفت: از کودکان شرکت‌کننده، خانواده‌ها و آموزگاران آن‌ها که زمینه حضور کودکان سراسر جهان را در این رویداد فراهم کردند، تشکر می‌شود.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: اگر دبیرخانه جشنواره و تیم اجرایی از ابتدا از مشورت و نظر متخصصان حوزه کودک در شورای سیاست‌گذاری جشنواره و داوران ملی و بین‌المللی، در مراحل مختلف جشنواره بهره نمی‌گرفتند، این مهم میسر نمی‌شد.

شهردار کرمان بیان داشت: از همکارانم در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان به‌ویژه محمد جهانشاهی رییس این سازمان که جشنواره بین‌المللی نقاشی کودک را با وجود تمامی دشواری‌های آن به سرانجام رساندند، تشکر می‌کنم.

مردم کرمان شایسته بهترین‌ها هستند

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: گام برداشتن در مسیر پیشرفت، مستلزم در نظر گرفتن تمامی جوانب توسعه است و در این زمینه توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، نقش مؤثری در شهر دارد.

رامین ارجمندکرمانی، با تأکید بر اینکه این جشنواره با تکیه بر بروز استعداد کودکان و نگرش همه‌جانبه، فرصت مناسبی را برای معرفی کرمان فراهم کرده است، افزود: شهر کرمان با داشتن پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های مختلف و ناشناخته فرهنگی، هنری و اجتماعی، شایسته بهترین‌ها است و ضرورت دارد که در دنیا شناخته شده و سهم پررنگ‌تری  داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از تحقق برنامه‌های فرهنگی در این دوره از مدیریت شهری به‌خصوص اهمیت دادن به کودکان و نقش‌پذیری آن‌ها در ساختار شهر دوستدار کودک، یادآور شد: نخستین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودک، با ارسال حدود چهار هزار اثر از کودکان جهان و شرکت ۳۷ کشور دنیا، شاهدی بر این مدعا است.

ارجمندکرمانی، با تأکید بر اینکه امیدورایم این جشنواره در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد، گفت: به نمایندگی از مردم شهر کرمان، از کودکانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند و همچنین خانواده‌ها و آموزگارانی که زمینۀ مشارکت کودکان را در این جشنواره فراهم کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی ضمن تشکر از حامیان و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: از سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان و محمد جهانشاهی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری که این رویداد ماندگار را تحقق بخشیدند، قدردانی می‌کنم.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان در قالب پویش افتتاح روز سه شنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه، برگزار شد و این جشنواره با معرفی 60 برگزیده از 22 کشور جهان، به کار خود در کرمان خاتمه داد.

این  آیین به‌صورت آنلاین و با حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، استاندار کرمان، نمایندگان یونیسف در ایران، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد.

مهدی جعفری، دبیر اجرایی نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان، نیز در پایان بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد و نفرات برگزیدۀثه این جشنواره هم معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha