جبهه آرمانخواهان واقع بین در انتخابات شورای شهر مشهد لیست مستقل می‌دهد

مشهد- ایرنا- دبیر کل جبهه آرمانخواهان واقع بین خراسان رضوی گفت: این تشکل سیاسی در ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد فهرست مستقل انتخاباتی خود را ارائه می دهد.

مرتضی کامل نواب روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: جبهه آرمانخواهان واقع بین در خراسان رضوی حضور خود در فرایند انتخابات شورای شهر را از آبان ماه پارسال اعلام کرده و ایده انتخاب و گزینش داوطلبان نامزدی در این انتخابات را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در این فهرست انتخاباتی باید افراد نوآور، جوانگرا، مساله مند و دغدغه مند حضور یابند و مسائلی همچون حاشیه نشینی، مشکل آب شرب این کلانشهر، آسیب های اجتماعی، آلودگی هوا و حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی از قبیل قطارشهری و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را مورد توجه قرار دهند.

دبیر کل جبهه آرمانخواهان واقع بین خراسان رضوی گفت: نامزدهای مورد نظر باید علاوه بر مساله مند بودن، تخصص گرا و دارای اعتبار نزد افراد مختلف باشند و دیدگاه های خود را فارغ از شعارزدگی در قالب منشور راهبردی مدیریت شهری ارائه دهند البته این جبهه با استفاده از ۱۰۰ کارشناس منشور راهبردی خود در حوزه مدیریت شهری را ارائه داده و به زودی این منشور منتشر می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳۰ داوطلب از طریق مصاحبه و ارسال رزومه وارد عرصه تهیه فهرست انتخاباتی ما شده اند که در مرحله نخست و در قالب یک ساختار رسانه ای، ۲ هزار نفر از اعضای جبهه آرمانخوهان واقع بین با رای گیری، ۴۵ نفر را انتخاب می‌کنند که تا آخر هفته جاری اسامی آنان منتشر و رسانه ای می شود.

کامل نواب ادامه داد: سپس حدود ۵۰ نفر از نخبگان و متخصصان حوزه شهری در سه گرایش "فرهنگی و اجتماعی"، " حوزه شهر، شهرسازی، فنی و عمران" و "حوزه برنامه و بودجه، شهرهوشمند و حقوقی" از میان این ۴۵ نفر به ۱۵ نفر برای لیست نهایی رای خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه با هیچ ائتلاف دیگری برای ارائه لیست مشترک اقدام نکرده ایم گفت: البته با برخی جریانات عدالتخواهی مشهد مانند حسینیه قرآن و عترت و جنبش عدالتخواهی مشهد جلسه ای در خصوص فرایند تهیه لیست ائتلاف اصولگرایان برگزار و نقدهایی را به این سازوکار ارائه کردیم که برخی این جلسه را به معنای فعالیت مشترک انتخاباتی تلقی کردند که صحیح نیست.

ائتلاف اصولگرایان مشهد وعده پست مدیریتی به داوطلبان نامزدی داده است

دبیر کل جبهه آرمانخواهان واقع بین خراسان رضوی افزود: ائتلاف شورای وحدت اصولگرایان، تعهدنامه ای تهیه کرده و از داوطلبان نامزدی خواسته است در صورت عدم راه یابی به لیست نهایی به نفع این فهرست انصراف دهند یا به نامزدهای انتخاب نشده وعده مدیریت شهری داده اند که این مسائل را خلاف می دانیم.

وی ادامه داد: وعده پست مدیریتی به نامزدهای انصرافی توسط ائتلاف اصولگرایان به معنای نادیده گرفتن ظرفیت عظیم نیروها در بدنه شهرداری مشهد و اعمال دیدگاه تغییر اتوبوسی مدیران شهری با انتخاب اعضای جدید شورای شهر است، حال آنکه آرمانخواهان واقع بین معتقد است اضافه شدن نیرو به بدنه شهرداری باید به شکل حداقلی و در صورت نیاز انجام شود.

کامل نواب گفت: این تشکل سیاسی از طرفی با مجموعه حسینیه قرآن و عترت و جبهه عدالتخواه مشهد اختلافاتی نیز دارد، با توجه به اینکه نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرده اند در فرایند انتخاب نامزدها ورود نمی کنند ما به هیچ وجه نقدی به چهره های استانی بویژه آیت الله علم الهدی در خصوص فرایند انتخاب نامزدها در ائتلاف اصولگرایان نداریم.

وی افزود: نقد و تضعیف جایگاه نماینده ولی فقیه در استان را نمی‌پذیریم و معتقدیم آیت الله علم الهدی نقش پدرانه برای همه گروه های انقلابی استان ایفا می‌کنند.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی از مجموع هزار و ۶۲ داوطلب ثبت نام شده در فرایند انتخابات شوراهای شهری شهرستان مشهد، صلاحیت ۸۳۸ نفر در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده است.  

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد حدود ۴۰۰ روستا و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.   

از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در خراسان رضوی صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر در هیات های اجرایی و نظارت تایید شد و شماری نیز از حضور در کارزار انتخابات انصراف داده‌اند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۴۶۵ نفر از این تعداد، عضو اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha