امید:اثرگذاری استادان در ایجاد خلاقیت دانش‌آموختگان مبنا قرار می‌گیرد

بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: میزان تاثیرگذاری مدرس در ایجاد خلاقیت و کارآفرینی دانش‌ آموختگان از سال آینده در انتخاب استادان برتر مبنا قرار می‌گیرد.

محمد حسین امید روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و مهارت، توان آن‌ها در انتقال مفاهیم، رضایت‌مندی دانشجویان از عملکرد مدرس و استفاده از تجهیزات کمک‌آموزشی و شیوه‌های نوین آموزشی از معیارهای ارزیابی و انتخاب استادان نمونه و برتر و تجلیل از آن‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مدرسان یکی از دستورالعمل‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی بوده است،ادامه داد: این ارزیابی‌ها امسال بعد از اجرای طرح جامع ساماندهی مدرسان در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی استان‌ها این طرح دنبال شد و از سال آینده میزان تاثیرگذاری مدرسان در ایجاد شغل و خلاقیت و کارآفرینی دانش‌آموختگان در انتخاب استادان برتر مبنا قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: ساماندهی وضعیت مدرسان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که بعد از سه سال کار شبانه‌روزی به نتیجه رسیده و از ۹۳هزار استاد، تنها ۲۵ هزار نفر، مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند.

به گفته امید، از سال ۹۵ ورود به دانشگاه ها فقط از طریق فراخوان امکان‌پذیر است و به ازای هر ۱۰ نفر متقاضی تدریس تنها یک نفر برای تدریس در این دانشگاه پذیرفته می‌شود.

وی، توجه ویژه به آموزش مهارت‌محور را یکی از رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی دانست و اضافه کرد: اجرای طرح آمایشی دانشگاه علمی کاربردی که شامل ارزیابی نیرو های ماهر و برنامه آموزشی است نیز با جدیت درحال انجام است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در طرح توسعه سواحل مکران نیز گفت:  توسعه سواحل مکران سیاست کلان نظام و شخص مقام معظم رهبری است که متاسفانه توسعه این طرح دیر اجرا شده است.

امید با اشاره به جایگاه و نقش مهم استان هرمزگان به ویژه در منطقه شرق این استان در توسعه سواحل مکران خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان نیز با مذاکره با استانداران و مسوولان و کارشناسان دست‌اندار این طرح، آمادگی دارد نیازهای توسعه‌ای مکران برای آموزش‌های مهارتی هم در دوره‌های کوتاه مدت و هم بلندمدت برای استان را تامین کند.

وی ابرازداشت: بهره‌گیری از عواقب و تجربیات منطقه عسلویه ما را بر این داشته است که در بحث مکران، باید از بدنه خود استان هرمزگان نیروی ماهر و توانمند تربیت کرد و این آمادگی برای تامین نیروهای مهارتی این طرح وجود دارد.

مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان با حضور دکتر امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و پیمان دانش‌کار آراسته،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی به نمایندگی از سه مدرس از دانشگاه‌های علمی کاربردی واحدشهرداری قشم، الومنیوم المهدی و جهاددانشگاهی و همچنین به صورت ویژه از دکتر موسی جاودان رییس سابق و دکتر میرزاده رییس فعلی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهارهزار و ۷۰۰ دانشجو در ۱۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان در ۱۰۲ رشته شامل ۶۱ رشته کاردانی و ۴۱ رشته کارشناسی در حوزه های مختلف صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha