۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84335440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علیه مدیرانی که از تولید حمایت نکنند اعلام جرم می‌شود

گناباد- ایرنا- رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل خراسان رضوی گفت: با مدیرانی که به وظایف خود در حمایت از تولید و رفع موانع تولید عمل نکنند، برخورد و علیه آنها اعلام جرم می‌شود.

حجت الاسلام موسی فتوحی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تحقق شعار امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، اداره کل بازرسی به اتفاق تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی و بانکهای خراسان رضوی به صورت نوبتی با سفر به شهرستانهای مختلف از تعدادی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در این جلسات با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تصمیمات مقتضی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ می شود و بعد از آن ۲ ماه به مدیران دستگاههای اجرایی برای رفع مسائل و تنگناها فرصت داده می شود.

رییس منطقه ۲ بازرسی کل کشور گفت: پس از آن نتیجه بررسی مسائل و مشکلات و رفع موانع تولید از سوی مدیران مربوطه بررسی شده و اگر به وظایف خود عمل نکرده باشند، از آنان به عنوان ترک فعل اعلام جرم می شود.

وی مهمترین موانع واحدهای تولیدی را بوروکراسی های اداری، امور اراضی، بانکی، بدهی های معوقه به بانکها ذکر کرد و افزود: مهمترین وظیفه بازرسی کل کشور نظارت بر حسن اجرای قوانین است و رفع موانع و رونق تولید در راستای شعار سال سرلوحه اقدامات این بخش قرار دارد.

حجت الاسلام فتوحی ادامه داد: در سفرهای شهرستانی و در جریان بازدید از واحدهای تولیدی ضمن بررسی تنگناها مدیران مکلف به اتخاذ راهکارهایی برای رفع موانع تولید می شوند.

وی گفت: همه بخشها و مسوولان و متولیان مربوطه باید به وظایف خود برای حمایت از بخش تولید عمل کنند تا جهش تولید به معنای واقعی محقق شود.

فرماندار گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای شعار سال و تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، رییس بازرسی منطقه ۲ کشور و بازرس کل و تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی و بانکهای خراسان رضوی از ۲۲ واحد تولیدی این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

حامد قربانی مهمترین مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی گناباد را قوانین و بوروکراسی اداری، زیرساختهای نواحی صنعتی و برق رسانی، راه و شهرسازی و تعدد قوانین و مقررات ذکر کرد و افزود: با حضور بازرس کل خراسان رضوی تصمیمات هدفمندتری برای رفع موانع تولید اتخاذ شد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد نیز سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha