۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84337034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هزار خانه برای محرومین کشور در حال ساخت است

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر این که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون وقفه‌ای در ساخت خانه برای محرومین صورت نگرفته است ، گفت : هم اکنون نیز ۱۱۰ هزار واحد مسکن در ۱۲ استان کشور برای محرومین در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز پنجشنبه در آئین تحویل کلید ششصدمین خانه محرومان مازندران  افزود : همچنین طبق آمار رسمی  از سال ٩١ تا کنون حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن مهر ، مسکن محرومان و مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث و تکمیل شده است.

وی با اعلام این که هویت حساب ۱۰۰ امام ساخت خانه برای محرومان بوده است ، گفت : هیچ کس نباید منتی بابت خانه سازی روی محرومان داشته باشد.

روحانی نژاد افزود : آحاد مردم همچنان به حساب ۱۰۰ امام توجه ویژه ای دارند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار کمک های مردمی ، بنیاد مستضعفان ، بهزیستی ، کمیته امداد و صد البته دولت در ساخت مسکن محرومان و  باز سازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی حضور فعالی دارد.  

وی ادامه داد : خوشبختانه علاوه بر مشارکت خوب خیرین در تامین زمین و کمک های نقدی ، دولت و مجلس نیز همکاری مطلوبی برای ساخت مسکن محرومان دارند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  همچنین به اهمیت بازسازی واحد های مسکونی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی به عنوان یکی دیگر از ماموریت های این بنیاد اشاره کرد و بیان داشت : خوشبختانه همواره دولت ها نیز مطابق منویات مقام معظم رهبری در باز سازی واحدهای مسکونی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی با بنیاد همکاری و مشارکت جدی دارند.

وی ضمن قدردانی از خیرین و مسئولان اجرایی مازندران ، سرعت ساخت و تکمیل ۶۰۰ خانه محرومان در این استان طی کمتر از یک سال را قابل ستایش دانست و گفت : این که از مجموعه ۲ هزار واحد مسکونی محرومان  در مازندران ۶۰۰ واحد در کمتر از هشت ماه ساخته و تحویل خانواده ها شود ، نشان دهنده همکاری و وحدت بین مردم و مسئولان است.گفت:

کلید ششصدمین واحد مسکونی ساخته شده برای محرومان مازندران از مرداد ماه سال گذشته تاکنون امروز پنجشنبه توسط نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن در روستای « باریک آبسر » شهرستان ساری تحویل صاحبخانه شد.

این واحد مسکونی یکی از ۲ هزار خانه ای است که تفاهمنامه ساخت آن مرداد ماه سال گذشته با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه بسته شده بود.بر اساس آن تفاهمنامه که به امضای رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور رسیده بود ، برای ساخت این واحدهای مسکونی یک سال زمان تعیین شده بود که تاکنون ۶۰۰ واحد آن ساخته و تحویل خانواده های محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شده است.

طبق آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ساخت یکهزار و ۴۰۰ واحد دیگر نیز از با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد ادامه دارد و در موعد مقرر به پایان رسیده و تحویل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha