۱۵۳۶ نفر از خدمات چشم پزشکی رایگان بهره‌مند شدند

زاهدان-ایرنا- جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان گفت: با اعزام تیم چشم‌پزشکی تخصصی در زاهدان یکهزار و ۵۳۶ نفر در حاشیه این شهر به طور رایگان معاینه و یکهزار و ۶۸ نفر عینک دریافت کردند.

فاطمه کمیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در تداوم خدمات بی‌منت در قالب طرح شهید رهنمون در ۹ ماهه سال گذشته ۱۸ تیم تخصصی به ۲ هزار و ۴۸۳ نفر در زاهدان و دیگر تیم‌های پزشکی در سایر نقاط سیستان و بلوچستان خدمات درمانی به ۷۲۵ نفر در سیستان، ۲۳۵ نفر در سراوان و ۶۵۳ نفر درخاش ارائه کردند.
وثی افزود: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی سه تیم در مقوله بیماریابی ، نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و تیم حمایتی برای خدمت به افراد کرونایی تشکیل و به ارائه خدمات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداختند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان خاطرنشان کرد: برگزاری مانور مبارزه با کرونا، آموزش نکات بهداشتی در آرایشگاه‌ها، پمپ های بنزین، نانوایی‌ها و مطب دندانپزشکی، نصب بنر راه‌های انتقال و پیشگیری کرونا در مراکز یادشده، اهدای خون، ضدعفونی مدارس و مهدهای کودک‌، ویزیت و توزیع داروی رایگان، تراکت آموزشی و اهدای بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و موادضدعفونی و دستکش از دیگر اقدامات انجام شده در مقابله با این ویروس در جامعه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: تهیه وتوزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی و ضدعفونی روستاها و مراکز مختلف به‌ویژه خانه بیماران کرونایی، ارائه آموزش‌های مقابله با این ویروس، غربالگری و ویزیت رایگان بیماران، اعزام تیم‌های آموزشی به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌نشین، بررسی برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی در صنوف مختلف آرایشگاه‌ها و نانوایی‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله اقداماتی است که تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.
کمیلی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۰۲ بسته معیشتی، یکهزار و ۳۵۰ قوطی شیر پاستوریزه و یکهزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده توزیع و ۱۰۷ خانه بیمار ضد عفونی، سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک توزیع، تب سنجی ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار، اهدای ۱۲ دست لباس ایزوله، اهدای داروی رایگان، اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق محروم و دور افتاده و اهدای ۸۰۲ عدد عینک از دیگر اقدمات به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل این اپیدمی از راه مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی به اجرا در آمد و انتظار می‌رود شهروندان تلاش مضاعفی کرده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این ویروس منحوس باشیم.

 جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان ادامه داد: از آنجایی که موضوع بهداشت و درمان یکی از نیازهای مناطق محروم و کم‌برخوردار به شمار می‌رود بسیج جامعه پزشکی در این میان گام‌های موثری ایفا کرده به گونه‌ای که از آغازین لحظات شیوع ویروس منحوس کرونا دوشادوش کادر درمان ایستادگی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha