هیچ پروژه‌ای بدون داشتن پیوست مهارت موفق نمی‌شود

زنجان- ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ پروژه‌ای بدون داشتن پیوست مهارت، موفق و استوار نمی‌شود، گفت: مراکز آموزشی این اداره کل با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلان و تربیت نیروی کار بومی، براساس استاندارد جهانی شغلی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی ایجاد می‌شود.

محمدرضا انصاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در سطح استان، اجرا می‌شود، افزود: این طرح یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که طی آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی، از مربی به مهارت‌آموز و بطور هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت، منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی، صنایع و صنوف، از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزشی ضمن کار، محقق می شود، تصریح کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، برای آموزش صحیح نیروی کار و ارتقای مهارت شاغلان، آمادگی لازم، برای توسعه آموزش‌های مهارتی در صنایع و صنوف سراسر استان را دارد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان، با اشاره به افتتاح مرکز آموزش جوار بین کارگاهی شرکت پدیده شیمی قرن(گلرنگ) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت:هم اکنون ۱۷۶ آموزشگاه آزاد و ۲۳۸ مرکز دولتی و کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان زنجان فعال هستند.

انصاری یادآور شد: مراکز دولتی و کارگاه‌ها شامل ۱۲ مرکز آموزشی دولتی، ۱۴ کارگاه صنایع و صنوف، ۱۱۹ کارگاه ثابت شهری، ۴۹ کارگاه جوار روستا و عشایر، چهار کارگاه جوار و بین کارگاهی، ۱۰ کارگاه جوار پادگان، ۱۶ کارگاه جوار زندان و چهار کارگاه جوار دانشگاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha