داوطلبان انتخابات تمهیدات تبلیغاتی را درشرایط کرونا مورد توجه قراردهند

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: داوطلبان انتخابات و هواداران آنها باید تمهیدات تبلیغات انتخاباتی را در شرایط کرونا مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: حفظ سلامت و جان انسان‌ها به‌عنوان مسوولیت اصلی ماست که این موضوع را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم و مساله دوم برگزاری یک انتخابات با شکوه است.

وی ادامه داد: همانگونه که مردم تمهیدات زندگی با کرونا را رعایت می‌کنند باید تمهیدات تبلیغات انتخاباتی در شرایط کرونا هم مورد توجه قرار گیرد و نامزدها، اعضا ستادها و هواداران آنها تا حد ممکن از تجمع خودداری کنند.

استاندار اصفهان باید اجتماع حداقلی و تبلیغات حداکثری داشته باشیم اظهار داشت:  تمهیداتی که امروز  در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد برای استحضار مردم بطور رسمی ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی،  انتخابات مساله بسیار مهمی است که در این خصوص بحث‌ها و نقطه نظرها و تبادل نظرهای متعددی انجام شد که منجر به تصمیم‌های خوبی شد.

رضایی با اشاره به اینکه وضعیت امروز جامعه شکننده است و در زمان حاضر ویروس هندی در جامعه جولان می‌دهد اضافه کرد: حدود ۱۵ ماه است که با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و ملت ایران و مدافعان سلامت به‌عنوان گروه پیروز در این میدان محسوب می‌شوند اما تمام هم و غم دولت هم در این زمینه به‌کار گرفته شده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدها و نا امیدی‌های بسیاری در این مدت اتفاق افتاده که تولید واکسن به‌عنوان مهمترین مورد امیدوارکننده است و شروع پیک‌های جدید از موارد نا امیدکننده محسوب می‌شود که اکنون در حال پشت سر گذاشتن چهارمین پیک کرونا هستیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخابات و تجمع‌ها  گفت: حفظ سلامت مردم اصلی‌ترین مسوولیت و رسالت ماست و برگزاری انتخابات با شکوه و مشارکت حداکثری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی یادآور شد: اپلیکشینی با عنوان شعبه یاب طراحی شده است که امکان نصب آن بر روی گوشی‌های تلفن همراه و شناسایی شعبه‌های خلوت وجود دارد که این مورد از تمهیدات خوبیست که برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

 رضایی با اشاره به احتمال افزایش ساعات رای گیری افزود: برای افزایش زمان رای گیری یک مساله قانونی وجود دارد که وزارت کشور بر اساس قانون موظف است رای گیری را در یک روز جمعه برگزار کند و درصورتیکه از ساعت ۲۴ بگذرد از یک روز بیشتر خواهد شد و نیاز به مصوبه ستاد ملی کرونا دارد.

 وی با بیان اینکه افزایش تعداد شعبه ای اخذ رای از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات است اظهار داشت: انتخابات باید با رعایت کامل پروتکل‌ها و برگزاری هر گونه  تجمع ها با رعایت پروتکل‌ها در فضای باز انجام شود.  

استاندار اصفهان ادامه داد: هفته‌های اول خرداد برای ما بسیار مهم است که باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم تا با پیک بعدی مواجه نشویم  و در این مدت باید از تجمعات خودداری کنیم و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی بطور کامل رعایت شود.

هفته آینده برای روزهای تعطیل چهاردهم و پانزدهم خردادماه تصمیم گیری خواهد شد

استاندار اصفهان اضافه کرد: امروز در جلسه ستاد ملی کرونا قرار شد که در مورد روزهای تعطیلی چهاردهم و پانزدهم خردادماه که مصادف با رحلت حضرت امام (ره) است هفته آینده تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا در کشور و کل دنیا ثابت نیست و بسیار شکننده است و با توجه به اینکه در آستانه روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد و تعطیلی ۲ روزه قرار داریم و پس از آن هم انتخابات را در پیش داریم.

رضایی گفت: هفته های اول خرداد برای ما بسیار مهم است که باید شیوه نامه ها را رعایت کنیم تا با پیک بعدی مواجه نشویم.

وی افزود: در این جلسه امروز با حضور رییس جمهوری مطرح شد که تاکنون پنج میلیون دز واکسن در کشور توزیع شده و امیدوار بودند که بجای روزانه یکصد هزار نفر تا روزی ۵۰۰ هزار نفر در هفته آینده تزریق واکسن را افزایش دهند که مصونیت بیشتری را برای آحاد مردم به‌همراه داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha