۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 3124
کد خبر: 84338908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری یزد: هرگونه تغییر کاربری کارخانه‌  تفت ممنوع است

یزد- ایرنا- رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حاشیه های تغییر کاربری یک کارخانه در شهر تفت گفت: با هر گونه تغییر کاربری کارخانه مخالف هستیم و دستگاه قضایی استان همان مواضع دادستان سابق و فرماندار تفت را دارد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری روز شنبه در آیین معارفه رییس جدید دادگستری و دادستان شهرستان تفت افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تعطیلی و تغییر کاربری کارخانه ها را خیانت خواندند که هرچند مالکیت اشخاص مهم است ولی این اراضی باید در زمینه تولید فعال باشد و اجازه مسکونی کردن آن را نمی دهیم.

وی به شرایط خاص شهرستان تفت و حضور جمعیت قابل توجه در ایام تعطیل پرداخت و گفت: جمعیت شناور و شرایط ییلاقی امکان بروز جرائم را افزایش می دهد و باید دستگاه های مسئول رصد و نظارت بیشتری داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: جهت نظارت بیشتر لازم است نیروی انتظامی مرکز استان نیروهایی را جهت پشتیبانی بهتر و بیشتر در راستای برقراری امنیت اجتماعی به شهرستان گسیل کند.

وی با اشاره به حرکت جهادی در قوه قضائیه جهت کاهش تعداد پرونده ها، گفت: طی دو سال گذشته ۳۰ هزار پرونده در استان یزد با اتقان کامل مختومه شد.

دهشیری خطاب به رئیس جدید دادگستری تفت خواهان تکریم ارباب رجوع شد و افزود: یک روز از هفته وقت خود را برای شنیدن سخنان مردم خالی کنید.

وی بر ضرورت راه اندازی و ترویج سامانه نوبت دهی در دادگستری تفت تأکید کرد و گفت: این سامانه سبب می شود مردمی که از مناطق روستایی و راه دور می آیند وقت شان تلف نشود.

رییس دادگستری استان بر آمادگی دستگاه قضایی استان جهت راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در مراکز روستایی و دهستان های پرجمعیت تفت خبر داد تا در صورت نیازمندی نسبت به ایجاد آن اقدام می شود.

فرماندار تفت هم در این مراسم گفت: ییلاقی بودن شهرستان و حضور جمعیت شناور شرایط دشواری را برای دستگاه های خدمت رسان و شرایط خاصی برای دستگاه قضایی پدید آورده است.

علیرضا نوکار اضافه کرد: در عرصه منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز پرونده های زیادی در شهرستان تشکیل شده است که امیدواریم زمینه توسعه قضایی با ایجاد شعبه حقوقی در دادگستری تفت فراهم شود.

وی همکاری و تعامل مسئولان شهرستان به ویژه شورای تأمین را ظرفیت خوب فعالیت در تفت عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با حضور رییس جدید دادگستری و دادستان جدید تفت تعامل بهتری برقرار شود.

در این مراسم از زحمات مهدی زارعی، رییس دادگستری سابق تفت تجلیل و ابوالفضل زارع بیدکی به ریاست دادگستری تفت منصوب و همچنین سید ابراهیم اقبالی جایگزین رضا ملکی به عنوان دادستان تفت شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha