معاون فرماندار بندرعباس: مردم برای کاهش مصرف برق همکاری کنند

بندرعباس - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار بندرعباس گفت: مردم برای کاهش مصرف برق در راستای کاهش خاموشی‌ها در ساعت های اوج مصرف همکاری کنند.

محمد کناری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مصرف برق این منطقه در ساعت های ظهر و بعد از ظهر به علت روشن شدن کولرهای گازی جهت خنک کردن هوای بسیار گرم ناشی از شرایط آب و هوایی هرمزگان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان مصرف برق را در این شرایط محقق کرد در برخی محله‌ها و مناطق از طرف شرکت برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق خاموشی‌هایی در این ساعت‌ها اعمال می‌شود تا همه مناطق با هم دچار خاموشی نشوند.

وی اضافه کرد:همچنین برای کاهش مصرف برق اداره‌های دولتی از ساعت ۱۳ به طور کامل تعطیل می‌شوند و حداکثر مدت قطعی برق در هر منطقه بیشتر از یک ساعت نخواهد شد.

ساعت‌های خاموشی از سوی شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای مشخص شده که می‌توان از طریق صدا و سیما آن را اعلام کرد اما اعلام این خاموشی‌ها می‌تواند برای برخی مناطق مشکل‌های امنیتی ایجاد کند.

معاون فرماندار بندرعباس یادآور شد: برای استان‌های سردسیر که به مانند هرمزگان و بندرعباس شرایط دشوار گرما ندارند خاموشی‌های بیشتری اعمال می‌شود.

کناری با اشاره به تاثیر ساخت سازه‌هایی متناسب با این شرایط آب و هوایی گفت: در گذشته برای خنک کردن خانه‌ها از بادگیر استفاده می‌شد و سازه‌های متناسب با این شرایط آب و هوایی نقش مثبتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح‌هایی در این زمینه از سوی نظام مهندسی مطرح است اما هنوز به نتیجه نرسیده و نیاز به کار کارشناسی بیشتری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha