زیرساخت طرح‌های قابل افتتاح ریاست جمهوری در قشم تامین می‌شود

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تامین زیرساخت‌ها و حل مشکلات مرتبط با طرح‌های اقتصادی، عمرانی و گردشگری که تا پایان دولت قابل افتتاح است، با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور افزود: وضعیت طرح‌های قابل افتتاح تا پایان دولت برای دور پنجم افتتاح‌های ریاست جمهوری باید به صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جهت رشد و توسعه اقتصاد منطقه، ادامه داد: نقش‌آفرینی فعال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی در دولت تدبیر و امید توسط سازمان منطقه آزاد قشم تاثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: زیرساخت‌های ایجاد شده توسط دولت یازدهم و دوازدهم در جزیره قشم می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه باشد.

اولین جلسه بررسی وضعیت نهایی طرح‌های قابل افتتاح در پنجمین دوره از افتتاح‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم با حضور مدیرعامل، معاونان و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

پیش از این منطقه آزاد قشم در چهار مرحله از افتتاح های ریاست دولت تدبیر و امید با ۶۳ طرح به اعتباری بالغ بر ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی ۲۸۱ میلیون دلار و ۲۶۰ میلیون یورو در دو بخش دولتی و خصوصی حضور داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha