ابراز تمایل رییس فدراسیون جهانی جودو به گسترش این رشته در جهان

تهران-ایرنا- نایب رییس فدراسیون جهانی جودو گفت: دوست داریم رشته جودو در دنیا گسترش پیدا کند تا با همه کشورهای جهان همکاری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا از فدراسیون جودو، سرگئی سولوویچیک که امروز(یکشنبه) میهمان فدراسیون جودو کشورمان بود، در دیدار با آرش میر اسماعیلی رئیس این فدراسیون اظهار داشت:  این نخستین باری است که به تهران سفر می کنم و از اینکه دوستان و جودوکاران و قهرمانان جودو ایران و دوست خوبم میراسماعیلی قهرمان خوب ایران را می بینم، خوشحالم.

وی ادامه داد: همچنین من در کنار دیدار با خانواده بزرگ جودو ایران، قرار است به کار اقتصادی‌ام نیز سرکشی کنم.

رییس فدراسیون جودو قاره اروپا افزود: امروز حس خوبی دارم و فکر می‌کنم در خانه خودم هستم و همچنین علاقه‌مندم که رابطه فدراسیون جودو ایران و روسیه خیلی بهتر شود.

سولوویچیک توصیح داد: مردمان روسیه و ایران شباهت‌های زیادی به هم دارند. هر دو ملت در گذشته برای کشور و ملت خودشان جنگیده اند و ایرانی ها مردمان خوب و قدرتمندی هستند.

نایب رییس فدراسیون جهانی جودو گفت: جودو یعنی احترام، جودو یعنی مربی، جودو یعنی همسایه، جودو یعنی دوست و ورزشکار و به نظرم جودو، ورزشی است که باید به‌دور از هر مساله غیر ورزشی باشد، و باید به این رشته احترام بگذاریم.

 آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو ایران نیز در این جلسه، اظهار داشت: اولین بار است که یک مقام رسمی فدراسیون جهانی جودو در ایران حضور پیدا می کند، اما می دانیم که امروز و فردا می‌توانیم صحبت های خوبی در خصوص جودو داشته باشیم.

وی ادامه داد: سولوویچیک از دوستان خوب من است و به نوعی ما سعی داریم از شرایط موجود و ظرفیت هایی که وجود دارد برای بهتر شدن این رشته ورزشی استفاده کنیم.

میراسماعیلی در پایان، افزود: طی یک ماه گذشته یک دیدار رسمی هم با رییس فدراسیون جهانی جودو داشتم. برای حل معضل جودو تمام تلاشمان را می کنیم.

میر اسماعیلی تصریح کرد: از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری می کنیم و این حق قانونی ما است‌ تا بتوانیم به یک راهکار دست پیدا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha