۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84341246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج ایثارگر خراسان جنوبی در سالروز فتح خرمشهر تجلیل شدند

بیرجند - ایرنا - پنج ایثارگر خراسان جنوبی همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و برگزاری چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران «ویژه جانبازان فتح خرمشهر» تجلیل شدند.

این آیین روز دوشنبه به طور همزمان و ویدئو کنفرانس در تهران با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری و در استان‌های سراسر کشور با حضور مسوولان استانی برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: ۷۰۰ رزمنده از خراسان جنوبی در عملیات‌های فتح خرمشهر نقش‌آفرینی کردند.

حجت الاسلام محمدتقی عزیزی افزود: خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده که ۵۵ نفر در فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.

وی گفت: این رزمندگان در قالب سه گردان ابوذر به فرماندهی شهید آهنی، گردان مالک اشتر به فرماندهی شهید فایده و گردان شهید بهشتی به فرماندهی شهید آخوندی حضور داشتند و ۳۳ جانباز را تقدیم کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار داشت: آزادی خرمشهر همان گونه که امام راحل فرمودند خواست خدا و سپس مرهون عملیات‌های بزرگ و سختی‌های وصف ناشدنی است که رزمندگان اسلام به یادگار گذاشتند.

وی افزود: دفاع مقدس سراسر سختی و مشقت بود و پیروزی‌هایی که به دست آمد نتیجه از جان‌گذشتگی‌های همین رزمندگان است که باید قدردان آنها بود.

عزیزی گفت: تجلیل از مقام ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدواریم نسل جوان نسبت به درک این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس (۱۳۶۱) در تقویم رسمی کشور روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha