پیروزی فلسطینیان به برکت دفاع مقدس به دست آمده است

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیروزی‌های مکرر اخیر مردم فلسطین به برکت دفاع مقدس ما به دست آمده است و ناقوس مرگ صهیونیست‌های جنایتکار و گرگ‌صفت را محکم‌تر از هر زمان دیگری به صدا درآورده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده روز دوشنبه در آیین بهره برداری از توقفگاه خودرو مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: ۳۹ سال قبل عملیات آزادسازی خرمشهر پس از ۵۰۰ روز محاصره با شعار "الی بیت المقدس" آغاز شد که البته انتخاب این شعار در آن زمان برای برخی جای سوال داشت اما با رصد رویدادهای امروز مفهوم آن قابل درک شده است.

وی گفت: در آن دوران جهت گیری، محاسبه و آرمان در عملیات آزادسازی خرمشهر با شعار "الی بیت المقدس" کاملا درست بود و امروز نیز در ادامه این روند باید آثار دفاع مقدس را بیشتر از  قبل نشر دهیم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: آزادسازی قدس شریف و پیروزی های مکرر مجاهدان جبهه مقاومت، مدیون حرکت جهادی ملت شریف ایران است و امروز صدای آزادسازی قدس از هر روز دیگری واضح تر به گوش می رسد.

یوسفعلی زاده همچنین به ادامه روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مشهد اشاره کرد و گفت: تلاشها و اتفاقات روی داده توسط دستگاه های اجرایی به شکل هم افزایی روی داده است تا این مرکز به میزان کنونی پیشرفت کند و اکنون از موهبت فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس بهره مند شویم.

وی ادامه داد: با تکمیل توقفگاه مرکز فرهنگی دفاع مقدس امروز رفت و آمد ساکنان منطقه تسهیل شد و خوشحالیم که باغ موزه دفاع مقدس در کنار شهرداری سهمی در این خدمات به شهروندان دارد.

مرحله نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مشهد مهرماه سال ۹۹ افتتاح شد، بر اساس اعلام مسوولان ذیربط ارزش ۱۳.۵ هکتار زمین مجموعه فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در منطقه کوهسنگی مشهد بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

با همراهی شهرداران مشهد از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای این مجموعه هزینه شده که ماحصل این اقدامات تکمیل و افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس بوده است.

بر اساس اعلام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی قرار بود ساختمان جبهه مقاومت جهان اسلام که ۷۰ درصد پیشرفت داشته، دهه فجر پارسال به بهره برداری برسد که این وعده تاکنون محقق نشده است.

سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha