۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84341346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علت خاموشی برق در استان سمنان اعلام شد

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 84341346
علت خاموشی برق در استان سمنان اعلام شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه امسال مصرف برق در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: افزایش مصرف از عوامل موثر در قطعی برق است.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی زاده روز دوشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان سمنان ابراز داشت: کاهش نزولات جوی، تابستان زودرس، استفاده از چاه‌های کشاورزی و افزایش پنج تا ۶ درجه میانگین دمای هوا از عوامل افزایش مصرف برق و در نتیجه قطعی برق است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های غیر مجاز تولید ارز دیجیتال نیز از آفت‌های صنعت برق هستند که در تامین برق پایدار مشترکان در زمان اوج مصرف اختلال ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسوولان کشوری به زودی با قطع جریان برق صنایع تلاش می‌شود در روزهای امتحانات دانش‌آموزان قطعی برق مشترکان خانگی به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: بیمارستان‌ها به عنوان مراکز حساس تکلیف دارند مجهز به برق اضطراری شوند و در زمان بروز حوادث غیرمترقبه نسبت به تامین برق خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشترکان تجاری و خانگی که به دلیل قطعی برق دچار خسارت می‌‍شوند می‌‍ توانند با تماس با شماره ۱۲۱ مرکز فوریت برق موضوع را برای بررسی گزارش کنند.

کشف ۹۹ مزرعه غیر مجاز تولید رمز در استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: ۹۹ مزرعه تولید رمز ارز غیر مجاز از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان به وسیله ماموران شرکت توزیع برق کشف شده است.

 وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۷ دستگاه ماینر غیرمجاز یا دستگاه استخراج ارز الکترونیک از ابتدای سال گذشته تاکنون در شبکه توزیع برق استان کشف و جمع‌آوری شد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

وی اضافه کرد: برنامه بازدید تیم های عملیاتی و ماموران خدمات مشترکان شرکت توزیع برق، همواره در سطح استان برای کشف مزرعه‌های رمز ارز غیر مجاز با قوت در حال اجراست و دستگاه هایی که فاقد مجوز هستند، با همکاری نیروی انتظامی و نهادهای ذیربط جمع آوری می شوند.

وی تصریح کرد: افرادی که قصد استفاده از دستگاه های تولید ارز دیجیتال دارند، حتما باید مجوز لازم را از اداره کل صنعت، معدن و تجارت اخذ کنند و مشترکانی که برای بهره مندی از سودهای نجومی با استفاده از تعرفه های برق به طور غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند، مشکلاتی را برای صنعت برق به وجود آورده اند و از سوی مراجع ذی صلاح با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: شهروندان استان سمنان می توانند با شماره گیری سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت های برق، نسبت به معرفی مراکز و اشخاص استفاده کننده از برق غیرمجاز یاری‌بخش شرکت توزیع برق باشند.

۷۶.۵ درصد مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی ، ۱.۳ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه مربوط به بخش روشنایی معابر است.

۶۴.۷  درصد برق مصرفی در استان سمنان صرف بخش‌های تولید و ۲۰.۶ درصد صرف بخش خانگی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha