۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84341412
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خانه خلاقیت و نوآوری صنایع دستی اصفهان به بهره برداری رسید

اصفهان - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی اصفهان از بهره‌برداری از خانه خلاقیت و نوآوری صنایع دستی استان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

نورالله عبدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز با هدف حمایت از ایده تیم‌های دانش بنیان و نوآور در زمینه صنایع دستی و به منظور تجاری سازی محصولات آنها و ایجاد اشتغال با همکاری بخش خصوصی و تعدادی از دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در خانه تاریخی قزوینی‌ها در محله شهشان اصفهان ایجاد شد، اظهار داشت: بر اساس همکاری بین وزارت میراث فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر شد ساختمان این مرکز از طرف میراث فرهنگی و مقداری از هزینه‌های آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شود.

عبدالهی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی در اصفهان، گفت: این رشته از دوران صفوی به اوج شکوفایی خود رسید و ما امروز تلاش می‌کنیم علاوه بر حفظ سنت و اصالت، نوآوری نیز در این رشته ایجاد شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه راه اندازی خانه خلاقیت و نوآوری به شناخت بازارهای جهانی و اشتغال‌زایی نیروهای جوان کمک بسیاری می‌کند، اضافه کرد: گروه‌ها یا شرکت‌هایی که دارای ایده‌های جدید در زمینه صنایع دستی هستند می‌تواند آن را جهت پذیرش در خانه خلاقیت و نوآوری مطرح کنند تا توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت موافقت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که این طرح‌های نوآورانه به مرحله تجاری سازی رسید به وزارتخانه میراث فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.

 اصفهان با دارا بودن یک سوم صنایع دستی جهان و نیمی از صنایع دستی کشور به 'شهر صنایع دستی جهان' مشهور است. 

از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون ۴۰ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدند با احتساب خانواده‌های این افراد معیشت حدود چهار میلیون نفر به صنایع دستی گره خورده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha