هواشناسی خراسان رضوی نسبت به وقوع بارش و وزش باد شدید هشدار داد

مشهد- ایرنا- مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های رگباری با احتمال سیلاب و افزایش شدت وزش باد طی روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه هواشناسی خراسان رضوی، در این اطلاعیه که در سطح هشدار نارنجی صادر شده، آمده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی از روز چهارشنبه هفته جاری این استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و همچنین با توجه به تغییرات گرادیان فشار افزایش شدت وزش باد خواهد بود.

بر این اساس وزش باد شدید همراه با گرد وخاک و احتمال بروز خسارت، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید در اغلب نقاط استان و احتمال آبگرفتگی و سیلاب بویژه در نیمه غربی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

این اطلاعیه می افزاید: به دنبال فعالیت این سامانه، وزش باد در اغلب نقاط استان تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد و بارشهای رگبای بویژه از عصر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه در نیمه غربی استان رخ می‌دهد.

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستانهای درگز، جغتای، جوین، داورزن، خوشاب، سبزوار، ارتفاعات بینالود، نواحی غربی هزار مسجد، کاخک گناباد، بردسکن  بویژه محور بردسکن - سبزوار، ریوش و تربت‌حیدریه پیش‌بینی شده است.

مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و عدم انجام عملیات کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی و عدم صعود به ارتفاعات، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها بویژه رودخانه‌های فصلی در مدت فعالیت این سامانه تاکید کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha