یک هزار و ۹۰۰ خیر جدید به جمع حامیان ایتام استان همدان پیوستند

همدان- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از جذب یک هزار و ۹۰۰ حامی جدید برای ایتام استان در ماه مبارک رمضان خبر داد. 

«غلامرضا صیاد زاده» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف جلب و جذب حمایت و مشارکت های مردمی راه اندازی و فعال شده که حامیان می‌توانند با انتخاب یک یا چند فرزند معنوی و پرداخت ماهیانه کمک های نقدی، ضمن حمایت از این افراد، زمینه برای رشد و تضمین آینده و موفقیت آنها برای حضور در جامعه را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: امسال و در ماه مبارک رمضان طرح پویش «ایران مهربان» با  شعار «هر ایرانی حامی یک فرزند یتیم و محسنین» با استقبال خوبی در استان همدان مواجه شد به نحوی که دراین مدت یک هزار و ۹۰۰ نیکوکار جدید برای حمایت از ایتام و محسنین استان اعلام آمادگی و ثبت نام کردند.

صیادزاده به اجرای طرح «هر بسیجی حامی یک فرزند معنوی» نیز اشاره و تصریح کرد: با توافق کمیته امداد امام راحل و بسیج، زمینه مناسب برای بهره مندی از تمامی ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ انفاق و مشارکت پذیری در سطح جامعه بزرگ و وسیع بسیجیان فراهم شده که از این ظرفیت برای حمایت از ایتام و محسنین استان و افزایش سرانه دریافتی این عزیزان استفاده خواهد شد.

وی، شمار فرزندان تحت حمایت طرح محسنین و اکرام ایتام استان همدان را حدود ۱۰ هزار  نفر ذکر کرد و گفت: مجموع حامیان خیر این نهاد نیز از ۴۲ هزار و ۷۴۰ نفر در پیش از ماه مبارک رمضان، هم‌ اکنون به ۴۴ هزار و ۶۴۰ نفر افزایش‌ یافته است.

صیادزاده افزود: این تعداد خیر نیک اندیش طی سال جاری بیش از هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای حمایت از فرزندان تحت حمایت خود در قالب مساعدت ماهیانه، فطریه و عیدی، پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هریک از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد دارای شماره کارت بانکی مختص به خود هستند، تاکید کرد: همه کمک‌های نقدی حامیان نیکوکار به‌صورت مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی آنان واریز می‌شود و همشهریان نوع‌دوست برای مشارکت در این طرح و پذیرش حمایت ایتام و فرزندان نیازمند می‌توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان، به پایگاه اینترنتی به نشانی  ekram.emdad.ir  مراجعه و یا عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۱ پیامک کنند.

به گزارش ایرنا، ۵۱ هزار و ۲۴۵ خانواده با جمعیتی معادل ۱۰۲ هزار نفر به صورت مستمر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha