۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84343505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشعل: نبرد شمشیر قدس، ما را به آزادسازی فلسطین نزدیک کرد

تهران-ایرنا-رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج تاکید کرد که نبرد «شمشیر قدس» مرحله‌ای موقت بود که ما را به آزادسازی فلسطین و زوال و نابودی رژیم اشغالگر نزدیک کرد و جایگاه مسئله فلسطین در میان امت را دوباره احیا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل در گفت و گو با رادیو «الفجر» لبنان عنوان کرد که عموم فلسطینیان در نبرد «شمشیر قدس» مشارکت داشتند و این نبرد وجهه دشمن صهیونیستی را در هم شکست.

مشعل امت را به اتخاذ تصمیمات و تدابیری فوری در حمایت از قدس و غزه و احیای تحرکات عربی، اسلامی و بین‌المللی برای تثبیت پیروزی غزه و برملا کردن جنایات دشمن فراخواند.

وی تاکید کرد که همه امت باید در نبرد آزادسازی فلسطین مشارکت داشته باشند و وظیفه دولت ها در زمینه حمایت از قدس و غزه بسیار بزرگ تر از ملت ها است.

خالد مشعل در پایان به لبنان و آوارگان فلسطینی در اردوگاه های این کشور سلام و درود فرستاد و از تلاش های آنان در حمایت از فلسطین و غزه تقدیر و تشکر کرد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.  مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha