ستادهای انتخاباتی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری، حفظ سلامتی مردم را اولویت مسئولان دانست و گفت: ستادهای انتخاباتی باید براساس شیوه‌نامه‌های موجود، پروتکل‌های بهداشتی را متناسب با شرایط کرونا را رعایت کنند.

ملک‌محمد قربانپور روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط حاکم بر فضای انتخابات نیز متفاوت است و برهمین اساس شیوه‌نامه‌های جدیدی تدوین شده که می‌طلبد متناسب با این شرایط و حفظ جان و سلامتی مردم شیوه‌نامه‌ جدید در دستور کار ستادهای انتخاباتی آنها قرار گیرد.

به گفته وی، بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی برگزاری مراسم‌های سخنرانی، تجمع انتخاباتی، برگزاری مناظره در مکان‌های سربسته و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی در مدت زمان قانونی تبلیغات ممنوع است.

قربانپور تصریح کرد: با این وجود پیش‌بینی شده است که چنانچه ضرورتی به برگزاری نشست‌های داخلی در ستادهای انتخاباتی وجود داشته باشد جلسات در شهرستان‌های قرمز با حضور ۱۵ نفر، در شهرستانهای نارنجی با ۲۰ نفر و در مناطق زرد با حضور ۳۰ نفر برگزار شود و بیشتر از آن غیرقانونی است.

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی بیش از یک هزار شعبه اخذ رای در استان، اظهار داشت: در صورت ضرورت می‌توان این تعداد را افزایش داد و محدودیتی در این خصوص وجود دارد و شهرستانها چنانچه نیاز به تعداد شعب بیشتری داشته باشند اعلام کنند.

قربانپور خاطرنشان کرد: برای بیماران مبتلا به کرونا و افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند نیز در روز انتخابات شعبه سیار درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha