۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۳
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84344462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاد عتبات عالیات گیلان به تامین ۱۲۵ میلیارد ریال کمک مردمی متعهد شد

آستارا - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان گفت: این ستاد برای بازسازی عتبات عالیات در عراق، به تامین ۱۲۵ میلیارد ریال متعهد شده ‌است و این مبلغ تا پایان سال جاری با کمک مردم خیّر استان جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجید دوهندو روز چهارشنبه در آئین معارفه مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: پیوند مردم با ائمه معصوم (ع) از وظابف این ستاد است و برای تحقق تعهد مالی ستاد، طرح کمک "هر گیلانی ۵۰ هزار ریال" آغاز شده است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه هایی با سپاه، اوقاف و آموزش و پرورش گیلان برای بازسازی عتبات و عالیات منعقد کرده ایم و آستارا با ظرفیت گمرک، بندر و ویژگی های اقتصادی دیگر قابلیت مشارکت در این امر را دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان ادامه داد: اماکن زیارتی سامرا با نذورات مردم در بهترین شرایط قرار دارند و ستاد بازسازی عتبات عالیات، مشروعیت خود را از ولایت فقیه گرفته است و مسائل کلان بازسازی عتبات عالیات در ستاد پیگیری می شود.

دوهندو گفت: خدمت و ارادت به اهل بیت (ع) نصیب هرکس نمی شود و باید تمام توان و ظرفیت خود را برای بازسازی عتبات عالیات بکار ببریم و مشارکت در این امر یک حرکت انسان ساز است.

فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: مردم با فرهنگ این شهرستان قبل از شیوع کرونا هر سال میزبان بیش از ۱۵ هزار زائر خارجی اربعین بودند و برای کمک به بازسازی عتبات نیز سنگ تمام گذاشته اند.

عباس صابر ادامه داد: ساخت و مرمت مکان های مذهبی و قبور مطهر ائمه با کمک های مادی و محدود، نقش مهمی در تقویت ارزش های الهی و رفع توطئه های فرهنگی دشمن دارد.

در این آئین از زحمات ۱۵ ساله یوسف خدادادزاده قدردانی و مهرداد گلکار به عنوان مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آستارا معرفی شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha