اردن از اقدام آمریکا برای بازگشایی کنسولگری در قدس استقبال کرد

تهران- ایرنا- عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از تصمیم آمریکا برای بازگشایی کنسولگری این کشور برای فلسطینی ها در قدس استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا نیوز)، پادشاه اردن از تصمیم های دولت آمریکا از جمله بازگشایی کنسولگری در قدس و ادامه حمایت از اونروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) تقدیر کرد.

بلینکن در این باره به پادشاه اردن گفت که بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس برای فلسطینی ها نیاز به مقداری زمان دارد.
این خبرگزاری همچنین گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا از نقش اصلی اردن و تلاش های این کشور در حفظ امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
عبدالله دوم در این دیدار ادامه داد: فقدان یک راه حل سیاسی برای احقاق حقوق فلسطینی ها، منطقه را به سمت تنش بیشتر می کشاند.
وی در مورد نقض حقوق فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی و همچنین اقدامات مکرر تل آویو در راستای جابجایی شمار زیادی از ساکنان شرق بیت المقدس هشدار داد.
همزمان با سفر بلینکن به اردن، منابع سیاسی در رام الله به «الشرق الاوسط» گفتند که مصر و اردن با حمایت آمریکا و کشورهای عربی در حال کوشش برای راه اندازی کارزاری به منظور آغاز مذاکره های مستقیم صلح میان فلسطین و اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستند.
بلینکن در سفر به منطقه بر ضرورت پیشبرد راه حل موسوم به «دو کشور» تاکید کرده و بهترین راه حل برای پایان دادن به نزاع فلسطینیان و اسرائیل را تشکیل دو کشور در کنار هم دانسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha