۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84344500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمران‌خان با السیسی درباره آخرین تحولات فلسطین اشغالی رایزنی کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان طی گفت‌وگو با رئیس جمهوری مصر تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی در نوارغزه را به شدت محکوم کرد و خواستار عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شریف شد.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری پاکستان چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عمران‌خان» در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» از آنچه در این بیانیه نقش مصر برای توقف درگیری‌ها در غزه خوانده شده، قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان تهاجم صهیونیست‌ها به فلسطینیان بی دفاع را به شدت محکوم و وضعیت فعلی غزه را مشابه سکونت مردم فلسطین در یک "زندان آزاد" توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی باید به طور کامل از سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس عقب نشینی کنند. تامین حقوق مشروع مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و حق بازگشت به فلسطین و ایجاد یک کشور مستقل مطابق مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف باید بخشی از راهکار حل مساله فلسطین قرار بگیرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر اهمیت همبستگی میان امت اسلامی و اتخاذ یک رویکرد جمعی به ویژه از طریق سازمان همکاری اسلامی برای حفاظت از حقوق مسلمانان به ویژه کسانی که تحت اشغال خارجی هستند، تأکید کرد.

وی با تشریح اقدامات اخیر دولت اسلام‌آباد برای تقویت یکصدای جهت دفاع از مردم فلسطین، بر ادامه حمایت پاکستان از حل و فصل عادلانه مساله فلسطین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان روز ۳۱ اردیبهشت امسال با استقبال از برقراری آتش بس در نوارغزه، این تحول را بیانگر قدرت واکنش جمعی به تهاجم رژیم صهیونیستی و یکپارچگی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین توصیف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha