تفاهمی سه‌جانبه برای اشتغالزایی محرومان فارس شگل گرفت

شیراز-ایرنا-تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین سپاه فجر، سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی برای اقشار محروم این استان منعقد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس پنجشنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه گفت: ایجاد اشتغال در ادبیات اقتصادی و برنامه ریزی اجتماعی معمولا یک امر دشوار است و اشتغال ویژه محرومان و نیازمندان نیز این دشواری را مضاعف می کند.

اسماعیل قزل سفلی ادامه داد: در راستای تحقق منویات رهبری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، مبنی بر بهره گیری حداکثری از منابع در جهت ایجاد اشتغال برای افراد محروم و آسیب پذیر، هم افزایی همگانی به منظور نهادینه سازی فرهنگ اقتصادی مقاومتی و ایجاد بستر مناسب برای نقش آفرینی جهادگران کارآفرین در حوزه‌های مختلف و همچنین توانمند سازی و تقویت منزلت اجتماعی محرومین، این تفاهم نامه در ٩ بند تنظیم شده و به امضای مدیرکل کمیته امداد فارس، بسیج سازندگی استان و سپاه فجر فارس رسیده است.

وی ایجاد و راه اندازی طرح های اشتغالزایی را یکی از اولویت های این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد: در سال ١٤٠٠ و در چارچوب این تفاهم نامه دو هزار طرح اشتغالزایی و کارآفرینی به ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان در سراسر فارس ویژه اقشار آسیب پذیر، نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس افزود: آموزش های کسب و کار و کارآفرینی ویژه پنج هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر در مناطق محروم و تشکیل و راه اندازی ٤٢ مراکز نیکوکاری کارآفرینی از دیگر بندهای این تفاهم نامه مشترک است.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت و استفاده از دانش بومی، حمایت از ١٠ طرح نوآورانه و دانش بنیان براساس این تفاهم نامه مشترک در دستور کار قرار خواهد گرفت،گفت: برپایی ١٠٠ نمایشگاه و غرفه های فروش محصولات تولیدی حاصل از اشتغال از دیگر بندهای این تفاهم نامه است و مفاد تفاهم نامه مشترک مذکور با حضور ٣٠٠  نفر از جهادگران اجرایی خواهد شد.

قزل سفلی اظهار داشت: تلاش شده در این تفام نامه زنجیره ای از آموزش، هماهنگی ها، همکاری و بازاریابی محصولات حاصل از ایجاد اشتغال افراد محروم برنامه ریزی شود.

وی روستاها و حاشیه شهرهای استان فارس را از نقطه کانونی اجرای این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: رویدادهای کارآفرینی مختلفی در راستای این تفاهم نامه تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

فارس بر قله اشتغال کشور

مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز در این جلسه گفت: در حالی این تفاهم نامه منعقد شده که سال گذشته سپاه فجر فارس یاریگر کمیته امداد در تامین و تهیه جهیزیه فرزندان تحت پوشش، مسکن، تعمیر و مرمت و حمایت از ایتام و نیازمندان تحت عنوان ایران همدل بود.

محمد بذرافشان افزود: انعقاد این تفاهم نامه در حوزه اشتغال نیز فصل جدیدی در حوزه محرومیت زدایی خواهد بود.

وی ادامه داد: استان فارس در آخرین ارزیابی ها، در ٩ ماهه سال ٩٩، در ١٧ سرفصل کمی و کیفی مقام اول حوزه اشتغال کشور را با ایجاد بیش از ١٧ هزار و ٥٠٠ فرصت شغلی و توزیع بیش از٤٠٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha