تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از جرایم اصلی انتخاباتی است

مهاباد- ایرنا- رییس دادگستری سردشت گفت: یکی از جرایم اصلی و مهم در انتخابات، تبلیغات زودهنگام نامزدهاست که دستگاه قضا ضمن رصد کامل فضای این شهرستان با جرایم و متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کند.

امیر کشاوری روز پنج شنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی سردشت اظهار داشت: هدف و رسالت مهم ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و دستگاه قضا امنیت انتخابات و حضور حداکثری مردم است که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده برای تجمعات، برای انتخابات این دوره فضای مجازی مهمترین بستر برای تبلیغات نامزدهاست.

وی افزود: فضای مجازی نیز بستری مهم برای دسیسه‌های شوم دشمنان به خصوص در جریان انتخابات محسوب می‌شود تا در برگزاری انتخابات اخلال ایجاد کنند از این رو در این زمینه باید با هوشیاری عمل کرد.

رییس دادگستری سردشت تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و مهیا کردن بستری عادلانه و مساوی برای همه نامزدهای انتخاباتی فراهم و اجازه داده نشود تا کسانی با استفاده از موقعیت و جایگاه خاص و با استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی و عمومی به نفع یا علیه فرد یا گروه خاصی اقدام کنند.

وی گفت: دستگاه قضایی برای سلامت انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی با تمام توان تلاش می‌کند و در هماهنگی با سایر دستگاه‌های مسوول با هرگونه فعالیت‌های انتخاباتی زودتر از موعد اعم از تبلیغات در فضای مجازی و محیطی، قاطعانه و مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد، ضمن اعلام آمادگی کامل برای اجرای روند انتخاباتی سالم و بدون حاشیه بر استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی با رعایت قانون و بالا بردن مشارکت مردم و ایجاد شور انتخاباتی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با عراق واقع شده است؛ در این شهرستان برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری، ۱۴۵ شعبه شامل ۶۷ شعبه شهری و ۷۶ شعبه روستایی و ۲ شعبه ویژه پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha