رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک است، افزود: همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می توان به صورت الکترونیکی آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستایی انجام می شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس این مهم در سامانه راهبر طراحی و ارائه شده است بطوریکه از مراجعه روستاییان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری می شود و خدمات به راحتی در دسترس آنان قرار می گیرد.
این مسوول ادامه داد: متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق میتوانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهرهمند شوند.
به گفته مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، روستاییان میتوانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده کنند، درغیراینصورت از طریق دهیاری و یا طریق دفاتر پیشخوان دولت در روستاها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا میکنند.
وی تاکید کرد: سامانه راهبر باهدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جادهای در ترددها، کاهش هزینهها در استان زنجان و برخی استان های کشور راهاندازی شده است.
خواجه ای افزود: شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات از طریق الکترونیک به راهاندازی این سامانه منجر شده تا از تردد روستاییان به شهر برای ارائه درخواست و پیگیری ساخت بنا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری شود و از طرفی روستاییان در همان محل زندگی خود بتوانند این کارها را انجام دهند.
این مسوول خاطرنشان کرد: خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری ها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در این سامانه پیش بینی و طراحی شده و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل میشود.
نظر شما