۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84346988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی در زنجان راه اندازی شد

زنجان- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راه اندازی شد.

رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک است، افزود: همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می توان به صورت الکترونیکی آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس این مهم در سامانه راهبر طراحی و ارائه شده است بطوریکه از مراجعه روستاییان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری می شود و خدمات به راحتی در دسترس آنان قرار می گیرد.

این مسوول ادامه داد:  متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق می‌توانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان،  روستاییان می‌توانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده کنند،  درغیراینصورت از طریق دهیاری و یا طریق دفاتر پیشخوان دولت در روستاها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: سامانه راهبر باهدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جاده‌ای در ترددها، کاهش هزینه‌ها  در استان زنجان و برخی استان های کشور راه‌اندازی شده است.

خواجه ای افزود: شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات از طریق الکترونیک به راه‌اندازی این سامانه منجر شده تا از تردد روستاییان به شهر برای ارائه درخواست و پیگیری ساخت بنا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری شود و از طرفی روستاییان در همان محل زندگی خود بتوانند این کارها را انجام دهند.

این مسوول خاطرنشان کرد: خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری ها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در این سامانه پیش بینی و طراحی شده  و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha