۶۱ درصد از افراد بالای ۶۵ سال شهرستان فراهان علیه کرونا واکسینه شدند

اراک - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: جمعیت بالای ۶۵ سال این شهرستان ۳ هزارو ۸۰۰ و ۷۸ نفر است که تاکنون ۶۵ درصد آنان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

«محمد رضا حجتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۸۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال, ۶۱۳ نفر از سالمندان بالای ۷۵ سال, ۳۲۱ نفر از سالمندان بالای ۷۰ سال و ۲۷۷ نفر از افراد بالای ۶۵ سال در این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان شهرستان فراهان ۳۱۵ نفر است، گفت: بیش از ۹۰ درصد این جامعه هدف نیز تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان فراهان اظهار داشت: در هر ۳ شهرستان تلخاب، خنجین و فراهان یک مرکز برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده که در شهر فرمهین باتوجه به اینکه شمار جمعیت شهری بیشتر است، سالن ورزشی آموزش و پرورش برای تزریق واکسیناسیون اختصاص یافته و همچنین در روستاها تمام مراکز جامعه سلامت برای این مهم فعالیت دارند.
دکتر حجتی بیان کرد: برای انجام واکسیناسیون به‌صورت روزانه با افراد بالای ۶۵ سال مشمول دریافت واکسن تماس گرفته می‌شود و  برای  افرادی که توانایی ندارند واکسیناسیون در منزل پیش‌بینی شده و واکسیناسیون خودرویی نیز علیه ویروس کرونا انجام می‌شود.
وی تصریح کرد:شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند و باتوجه به آستانه تعطیلات خرداد ماه جاری و همچنین انتخابات این مهم را مدنظر  قرار دهند تا تجربه موج چهارم کرونا تکرار نشود.
دکتر حجتی عنوان کرد: انتظار می‌رود حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رأی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد.
شهرستان فراهان به مرکزیت شهر فرمهین بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری شمال اراک (مرکز استان مرکزی ) واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha