تمام خدمات شهرسازی قم تا پایان ۱۴۰۱ برون سپاری می‌شود

قم - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک افق سه ساله تا پایان ۱۴۰۱ باید کل خدمات شهرسازی و معماری قم برون‌سپاری شود.

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی شهرداری قم غلامرضا جانقربان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شهرداری، خواستار ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری از جمله صدور پروانه، نقل‌وانتقال، رهن بانک و سایر خدمات اساسی هستند.

 وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز برای ارائه خدمات بهتر به‌لحاظ ساختار و نیروی انسانی، شامل یک بخش در ستاد و بخش دیگر در مناطق هشت‌گانه شهرداری است که شامل حدود ۳۰۰ تَن نیروی انسانی می‌باشد و خدمات مختلفی مانند نقشه‌برداری، نوسازی، اجرای احکام، کمیسیون ماده ۱۰۰، سازمان بهسازی و نوسازی را انجام می‌دهد.

 جانقربان با بیان اینکه امروز دیگر نمی‌توانیم مثل دهه قبل به شهرها نگاه کنیم و تغییر نوع نگاه‌ها به یک ضرورت تبدیل‌شده است افزود: باید از نگاه سخت‌افزاری به نگاه نرم‌افزاری تغییر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در امر ارائه خدمات نیز با توسعه و افزایش نیروی انسانی و یا توسعه مکان و کالبد، نمی‌توان خدمات را ارائه داد خاطرنشان کرد: به‌طورقطع باید در شهرسازی نوین به‌موضوع‌های نرم افرازی و شهر هوشمند بپردازیم و فرآیندها را نیز در پی آن کاهش دهیم، به‌طوری‌که مردم نیاز ‌به‌هیچ وجه نیازمند مراجعه به‌شهرداری نباشند.

معاون شهردار قم یادآور شد: حرکت به‌سمت ارائه خدمات نوین و الکترونیک به‌شهروندان از ۲ سال گذشته در معاونت شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات آغاز و در این زمینه نیز از کلان‌شهرها عقب نیستیم بلکه در برخی موارد نیز از سایر کلان‌شهرها جلو هستیم.

جانقربان با اشاره به اینکه کرونا هم فرصت و هم تهدید است بیان کرد: کرونا باعث شده تا تمام دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها به‌عنوان رکن اساسی خدمات‌رسانی به مردم، به سمت توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و خدمات غیرحضوری حرکت کنند.

وی با تاکید بر اجرای کامل واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری قم به‌بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از ۱۰ شهریور ۹۹ تصریح کرد: این موضوع طوری پیش رفت که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید از طریق دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده دریافت کنند.

معاون شهردار قم با بیان اینکه از سال گذشته مردم از طریق مراجعه حضوری به‌شهرداری نمی‌توانند خدماتی از قبیل ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت کنند یادآور شد: مردم باید مراجعه به‌دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خودشان به‌صورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبت‌نام را انجام دهند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha