فرماندار: ۸۶ شعبه در رزن برای انتخابات پیش بینی شده است

همدان- ایرنا- فرماندار رزن گفت: ۸۶ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.

 به گزارش ایرنا، سید رضا سلامتی روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: شمار شعب اخذ رای شهرستان رزن نسبت به انتخابات سال ۹۶، سه شعبه افزایش داشته است.

وی یادآوری کرد: روند انتخابات با دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور در شهرستان رزن نیز آغاز شد و امسال انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ۲ حوزه شهری شامل بخش مرکزی و سردرود و در ۷۹ حوزه روستایی شهرستان رزن برگزار می شود. 

فرماندار رزن افزود: ۳۴ داوطلب برای رقابت در ششمین دوره شورای شهر در رزن نامنویسی کردند که همه داوطلبان در هیات اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شدند اما روز گذشته یک داوطلب به علت اینکه در موعد مقرر استعفا نداده بود، توسط هیات نظارت رد شد. 

سلامتی ادامه داد: ۴۳۴ داوطلب برای ششمین دوره شورای اسلامی روستاها در رزن ثبت نام کردند که سه درصد در هیات اجرایی و هشت نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شدند و یک نفر هم انصراف داد. 

وی اضافه کرد: به دنبال انصراف و ردصلاحیت های صورت گرفته توسط هیات نظارت سه روستا واقع در بخش مرکزی از حد نصاب افتاد. 
 
فرماندار رزن اظهار داشت: همه نمایندگان فرماندار، بازرسان و اعضای شعب اخذ رای مشخص و اسامی آنها در سامانه ثبت شده است همچنین افراد ذخیره ای به عنوان کاربران انتخابات پیش بینی شده که آنها نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند.

سلامتی بیان کرد: تمام محل اخذ رای از نظر مخابراتی در همه شعب اخذ رای این شهرستان آزمایش شدند که تنها یک شعبه دارای مشکل بود که آن نیز در حال رفع است.

وی ادامه داد: به دنبال بررسی و رصد سامانه جامع انتخابات، نقاط و شعبه هایی که در دوره  گذشته دچار مشکلاتی شده بود شناسایی و با برنامه ریزی اعضای شعب تغییر یافت.

عضو کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان همدان نیز بیان کرد: از آغازین روزهای فعالیت ستاد انتخابات، زیرساخت های لازم برای فعالیت و  تجهیز دفاتر صورت گرفت.

عبدالله امیری افزود: امور پشتیبانی، تدارکات و خدمات به نحو مطلوب در حال اجرا است و خودرو و تجهیزات مورد نیاز در اختیار هیات ها قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: اقلام بهداشتی مورد نیاز شعب اخذ رای در ستاد انتخابات مصوب شد و با توجه به تاکید استاندار به تهیه اقلام بهداشتی با کیفیت، این اقلام با کیفیت بالا، قیمت مناسب و با نظر علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خریداری شده است.

مسوول کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: هم اینک همه اقلام، تجهیزات و نوشت افزار آماده شده است و هنگام توزیع تعرفه های انتخابات این اقلام نیز توزیع می شود.

امیری بیان کرد: پنج عدد ماسک، اسپری و ۲ عدد دستکش لاتکس و الکل تحویل افراد مستقر در شعب اخذ رای می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستاها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha