انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است

همدان- ایرنا- دبیر ستاد امنیت انتخابات استان همدان گفت: انتخابات تجلی و پیشرفت مردم سالاری دینی در نظام اسلامی و مظهر اراده ملت ایران برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خود است. 

مهدی اخوان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس اصل ششم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی مردم اداره شود.

وی اضافه کرد: انتخابات رویه نظام‌مند برای مشارکت مردم در اداره کشور است و رهبری فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را تحقق مشارکت ها و آزادی های سیاسی در قالب برگزاری انتخابات برشمردند. 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان افزود: این در حالی است که شرایط حساس داخلی و بین المللی کشور ناشی از فشار و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بر اهمیت این دوره از انتخابات و تاثیرگذاری آن بر مولفه های تاثیرگذار بر امنیت ملی کشور افزوده است.

اخوان ادامه داد: به طور حتم فراهم کردن فضای بانشاط و امید بخش همچنین برنامه‌ریزی مناسب برای حفظ امنیت مطلوب در کشور و استان و خنثی‌سازی تلاش معاندان، موجب فراهم شدن زمینه حداکثری و آحاد شهروندان و افزایش مشارکت آنها در انتخابات و در نتیجه ارتقا سریع و مدیریت استان و کشور می‌شود.

وی گفت: کشور ایران بر اساس نظام مردم‌سالاری دینی پی ریزی شده و برجسته بودن اراده و خواست مردم در این نظام باعث استمرار حاکمیت شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان اظهار داشت: در این نظام مردم تصمیم به نظارت و انتخاب می‌ گیرند و انتخاب مردم برخاسته از شعور و بینش سیاسی و اجتماعی است.

اخوان اضافه کرد: میدان انتخابات که با فضای رقابتی همراه است با حضور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح از میان داوطلبان مایع اتحاد، پیشرفت، نشاط و اقتدار جامعه و نظام می شود.

وی ادامه داد: در این راستا ستاد امنیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان همدان هم راستا با ستاد امنیت انتخابات کشور از ۱۶ اسفند سال گذشته همزمان با ابلاغ دستورالعمل ستاد امنیت انتخابات کشور تشکیل شد.

اخوان افزود: این ستاد با هدف ایجاد ساز و کارهای لازم برقراری تعامل و هم افزایی میان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی و استانی و تعیین ماموریت ها نسبت به برنامه ریزی، نظارت و هدایت گری در حوزه امنیت به عنوان یک مولفه مهم انتخاب، تشکیل و شروع به کار کرد.

دبیر ستاد امنیت انتخابات استان همدان تشکیل ۶ کلاس ستاد امنیت انتخابات استان، ابلاغ دستورالعمل ستاد انتخابات کشور به فرمانداران و اعضای ستاد امنیت انتخابات استان، پیگیری و تصویب طرح های امنیت انتخابات به منظور برآورد و شناسایی تهدیدات و آسیب‌های امنیتی احتمالی انتخابات در حوزه‌های عمومی اقوام و مذاهب و فضای مجازی و رسانه های اجتماعی و اشرافیت اطلاعاتی به منظور پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات از مهمترین اقدام های ستاد امنیتی انتخابات همدان بوده است.

اخوان از دیگر فعالیت های ستاد امنیت انتخابات را ایجاد و حفظ آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات شفاف، سالم و پرشور، رصد، شناسایی و دسته بندی اخبار و اطلاعات موجود در فضای مجازی، تقویت هماهنگی همه نهادها و سازمانها مسئول، پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های قانونی احزاب ، تشکل‌ها و برنامه‌های اجرایی مجوز دار آنها و بستر سازی برای حضور فعالیت جریان ها و احزاب سیاسی، برشمرد.

وی اضافه کرد: از ظرفیت های مختلف شامل شخصیت‌ها، مناسبت‌ها، گروه‌های ذی‌نفوذ، قومیت‌ها، جوانان و بانوان و اصناف به منظور ترغیب مردم برای حضور حداکثری در صحنه انتخابات استفاده شده است.

دبیر ستاد امنیت انتخابات استان همدان گفت: فضای امن روانی و عمومی برای حضور مردم جهت شرکت در انتخابات، پیشگیری از بروز درگیری، حاشیه‌سازی، تخریب و توهین و سیاه‌نمایی، فراهم کردن زمینه امنیت روانی برای کاندیداتوری افراد توانمند، نخبه و متعهد، شفاف‌سازی در عملکرد عوامل مختلف اجرایی اعم از اطلاع رسانی، پاسخگویی به ابهامات مردم و گروه‌ها و در نهایت بهره‌گیری مناسب از گروه‌های مرجع تأثیرگذار و ذی نفوذ که در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha