کنارگذر رباط سنگ شهرستان تربت‌حیدریه در انتظار بازگشایی

تربت‌حیدریه- ایرنا- مردم شهر رباط سنگ در بخش جلگه رخ شهرستان تربت‌حیدریه استان خراسان رضوی و همچنین زائران بارگاه منور رضوی که از این مسیر عازم مشهد می‌باشند مدت‌هاست در انتظار بازگشایی کنارگذر (جاده کمربندی) این شهر هستند.

رباط سنگ در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت‌حیدریه واقع است که اهالی ۵۲ روستای آن برای امور جاری، اداری و حتی کشاورزی مجبور هستند در طول شبانه روز، عرض جاده این شهر را به صورت سواره یا پیاده طی کنند.
یکی اهالی شهر رباط سنگ به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب کشاورزان منطقه برای رفت و آمد به مزارع کشاورزی خود با مشکل امنیت جانی در این جاده مواجه هستند.
حسین علیزاده افزود: نبود روشنایی و توقفگاه برای سوار یا پیاده شدن مسافران جلگه رخ به تربت‌حیدریه یا مشهد و همچنین نبود پل عابر پیاده و زیرگذر در این مسیر اهالی و مسافران را با چالش عبور از عرض جاده مواجه کرده است.
یکی دیگر از اهالی نیز گفت: به جز کشاورزان و مسافران، کسبه شهر رباط سنگ نیز از این وضعیت آزرده خاطر هستند.
فاطمه نصیری افزود: ۱۲ سال است که پروژه کمربندی و کنارگذر رباط سنگ در انتظار بازگشایی است.

بخشدار جلگه رخ نیز گفت: به دلیل تکمیل نشدن ورودی و خروجی‌های رباط سنگ این کنارگذر قابل بهره‌برداری نیست.
علی‌اکبر صاحبی افزود: کنارگذر رباط سنگ با توجه به مشکلاتی چون نداشتن ایمنی و استانداردهای لازم، قابل بهره‌برداری نیست و برای رفع مشکلات تحویل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شده است.
وی ادامه داد: نبود روشنایی و توقفگاه برای پیاده یا سوار شدن مسافران، نبود پل عابرپیاده و زیرگذر، با توجه به اینکه مسافران باید عرض جاده را طی کنند از دیگر مشکلات این منطقه به شمار می‌رود.
بخشدار رخ اظهار امیدواری کرد این پروژه که توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست اجراست، هرچه زودتر به اتمام برسد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون برای پروژه زیرگذر رباط سنگ ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای بازگشایی جاده کمربندی آن نیز حدود ۲ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
حسین شیرمحمدیان افزود: اعتبارات مورد نیاز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تامین شده و جای هیچ نگرانی نیست و به زودی کمربندی رباط سنگ بازگشایی و مورد بهره‌داری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: نواقص این جاده کمربندی نیز به اتفاق پلیس راه شناسایی و رفع آن در دستور کار راهداری قرار گرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: هدف از ساخت جاده کمربندی رباط سنگ، تسهیل در رفت و آمد، کاهش زمان سفر و کاهش سوانح جاده‌ای است.
وی با بیان اینکه راهداری تربت‌حیدریه تمام تلاش خود را برای تسهیل در رفت و آمد اهالی این منطقه انجام می‌دهد افزود: با بازگشایی کمربندی رباط سنگ، سوانح، حوادث و ترافیک داخل شهر رباط سنگ کاهش خواهد یافت.
شیرمحمدیان ادامه داد: سالانه حدود ۱۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر به مشهد و بالعکس در رفت و آمد هستند که بازگشایی کمربندی رباط سنگ موجب تسهیل و افزایش امنیت سفر آنان خواهد شد.   

بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیت بالغ بر ۲۶ هزار نفر دارای ۵۲ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۸ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha