کمربندی «رباط سنگ» تربت‌حیدریه پس از ۱۰ سال بازگشایی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت‌حیدریه گفت: کمربندی شهر «رباط سنگ» مرکز جلگه رخ تربت‌حیدریه پس از ۱۰ سال تکمیل و بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی موسوی روز یکشنبه در جلسه کارگروه عمرانی شهرستان تربت حیدریه افزود: ۱۰ سال از ساخت و تکمیل کنار گذر شهر رباط سنگ می‌گذرد که به دلیل پاره‌ای نواقص، تاکنون امکان بهره‌برداری از آن مقدور نبود.
وی گفت: بتازگی با رفع نواقص احصا شده توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و برابر نظر پلیس راه با افزایش ایمنی تردد، امکان بهره‌برداری از این مسیر سه کیلومتر و ۸۰۰ متری فراهم شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت حیدریه با اشاره به بازگشایی این کمربندی همزمان با روزهای پایانی دهه صفر افزود: شمار زائران پیاده عبوری از این نقطه ۲۰ هزار نفر است و در همین مدت افزون بر ۱۲۰ هزار خودرو و به عبارت دقیق‌تر به طور میانگین روزی ۲۴ هزار خودرو از این محور عبور می کنند.
وی تصریح کرد: این پروژه از جمله مطالبات مردم استان خراسان رضوی و شهرستان تربت حیدریه است و با توجه به حجم تردد سنگین محور در چند روز گذشته و اینکه همواره معضلاتی برای عبور از داخل شهر رباط سنگ داشت، خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده مسیر بازگشایی شد.
موسوی اضافه کرد: شهرداری رباط سنگ طرح شهری محور قدیم (مسیر عبوری داخل شهر) را تهیه، تصویب و بخش‌هایی از آن را اجرا کرده است، برنامه اجرایی شهرداری برای استفاده بهینه از فضاها و کاربری‌های حاشیه محور، سبب ایجاد جذابیت و رونق شهری خواهد شد.
بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر، ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲ هزار و ۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است.
از بین چهار بخش مرکزی، رخ، کدکن و بایگ، تنها بخش مرکزی و جلگه رخ در مسیر عبور زائران پیاده کشور به سمت مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha