کار آفرینی از اولویت های اصلی نظام آموزش‌وپرورش است

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش «مهارت‌آموزی» و «کار آفرینی» را از اولویت های اصلی نظام آموزش‌وپرورش ایران عنوان کرد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید مصطفی آذرکیش در جلسه مشترک شورای معاونان، رؤسای شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: تفاوت اصلی بین یک مدیر و یک رهبر آموزشی، نوع نگاه آن‌ها به مسایل است و یک مدیر موفق، یک رهبر آموزشی موفق به‌حساب می‌آید.

وی با تأکید بر تقویت جایگاه «شورای مدرسه» به‌عنوان مهم ترین مرجع قانون‌گذاری در واحد آموزشی، افزود: یک مدیر موفق هم باید از منابع، به‌صورت بهینه استفاده کند و هم برنامه‌های واحد آموزشی را توسعه دهد تا تربیت دانش آموزان در «تراز سند تحول بنیادین وتربیت تمام ساحتی» محقق شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با یادآوری روند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در شرایط کرونا گفت: یکی از مزیت‌های کرونا تسریع در استفاده از فن‌آوری‌های نوین بود که با توجه به تأثیر آن بر آموزش، به نظر می‌رسد در سال تحصیلی آتی، چرخش‌های تحولی در رویدادهای (یاددهی- یادگیری) را شاهد باشیم.         

 آذرکیش با یادآوری برگزاری مطلوب امتحانات نهایی و هماهنگ در استان همدان، تصریح کرد: سیاست‌ها و اقدامات هماهنگ در سطح استان همدان و مناطق برای برگزاری منظم امتحانات قابل‌تقدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جایگاه رشته های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: مهارت‌آموزی از اولویت دارترین سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش است، خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی، ثبت نام در این رشته ها دراستان همدان رو به افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha