وزیر ورزش افغانستان: تجربیات ورزشی ایران برای ما راهگشا است

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک افغانستان گفت: موفقیت‌های ورزشی ایران و بهره مندی از تجارب و ظرفیت آنها به توسعه ورزش افغانستان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حفیظ‌اله رحیمی در نشست با رییسان فدراسیون‌های ایران اظهار داشت: به حداقل امکاناتی که ورزش افغانستان داشت نیز آسیب وارد شده است. ما از ظرفیت ایران برای توسعه ورزش بیشتر استفاده خواهیم کرد.

وزیر ورزش افغانستان ادامه داد: ورزش افغانستان در اثر کرونا آسیب دیده و باید امکانات لازم را برای فدراسیون‌ها فراهم کنیم که در این زمینه تجربیات ورزشی ایران برای ما راهگشا است.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین موفقیت‌هایی که ایران دارد، مرهون مدیریت‌ نهادهای ورزشی آنهاست و هرچه تبادل تجارب بیشتر باشد، به توسعه ورزش افغانستان کمک قابل توجهی خواهد شد.

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در ادامه خاطرنشان کرد: چالش افغانستان را چالش خود می‌دانیم. این نشست در واقع برای تحقق وعده‌ها است. قرار شده در تبادل مربی و آموزش تجربیات اقداماتی انجام پذیرد. 

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال در این نشست گفت: والیبال ایران از قبل برای تقویت این رشته در افغانستان اعلام آمادگی کرده است. ما به فدراسیون والیبال افغانستان برای توسعه والیبال این کشور کمک خواهیم کرد.

رضا حیدری رییس فدراسیون کونگ فو و ورزش‌های رزمی گفت: این رشته در افغانستان طرفدار زیادی دارد. ایران ورزش تو آی را معرفی کرده و افغانستان همواره پیشرو در این رشته بوده است.

در این نشست رئیسان فدراسیون های والیبال، ووشو، کونگ فو ،تکواندو ،بدنسازی، شنا، واترپلو، هندبال و بسکتبال برای انتقال تجربیات ورزشی به افغانستان اعلام آمادگی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha