برای افزایش بیشتر مشارکت مردم باید تلاش کرد

مشهد- ایرنا- مسوول ستاد انتخابات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان رضوی گفت: براساس برخی نظرسنجی‌ها شاهد حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای در ۲۸ خردادماه خواهیم بود لذا تلاش ما باید در افزایش بیشتر مشارکت مردم باشد.

مجتبی بذر افشان مقدم روز یکشنبه و در نشست خبری آغاز فعالیت رییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در خراسان رضوی افزود: همه افراد و علاقه مندان از احزاب و گروه های سیاسی استان می‌توانند در فعالیت‌های ستادهای مردمی حجت الاسلام ابراهیم رییسی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: اهمیت انتخابات در تعیین سرنوشت کشور است و این انتخابات با توجه به موقعیت کشورمان و نقش کلیدی ایران  در منطقه و جهان تاثیر بسیار دارد و مشارکت حداکثری مردم می‌تواند این نقش موثر را برجسته‌تر کند.

مسوول ستاد انتخابات رییسی در خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند و سپس انتخاب اصلح را متذکر می‌شوند که نشان دهنده اهمیت حضور مردم در انتخابات است.

بذرافشان افزود: حجت الاسلام رییسی با توجه به درخواست بسیاری از اقشار مختلف جامعه در انتخابات شرکت کرده و در زمان ثبت نام اعلام کردند که رقیب کاندیدای خاصی نخواهند بود و با فساد و ناکارآمدی رقابت و مبارزه خواهند کرد تا وضعیت نابسامان اقتصادی و دیگر شوون کشور بهبود پیدا کند.

وی اضافه کرد: ایشان معتقد هستند برای مبارزه با فساد و خشکاندن ریشه‌های آن باید توان مدیریت بر قوه مجریه فراهم شود تا نتیجه آن در جامعه دیده شود.

مسوول ستاد انتخابات رییسی در خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در مورد کنارگیری وی به نفع سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیم ایشان بر ادامه حضور خواهد بود و به نفع شخص دیگری کنار نخواهند رفت زیرا اگر بنا بر کناره گیری بود پس چرا ثبت نام کردند؟

بذرافشان افزود: احتمال حضور وزیر زن در کابینه ایشان بعید نیست ولی همه این موارد به بعد از اعلام نتیجه انتخابات باز می‌گردد.

وی با اشاره به کارنامه فعالیت و سوابق حجت الاسلام رییسی ادامه داد:وی علاوه بر ارائه برنامه نسبت به سایر رقبا عملکرد و کارنامه بهتری نسبت به آنها در سطح ملی دارد و مناصبی چون ریاست قوه قضاییه و تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشته اند.

مسوول ستاد انتخابات رییسی در خراسان رضوی گفت: از زمان قطعی شدن حضور حجت الاسلام رییسی، برخی از مردم که خواهان حضور وی در مسند ریاست جمهوری بودند دست به ایجاد ستادهای مردمی در همه استانها زدند و این ستاد سعی در ایجاد هماهنگی بین ستاد اصلی و ستادهای مردمی خواهد داشت.

بذرافشان افزود: برای ایجاد ساختار راهبردی در ستاد اصلی از ترکیب نمایندگان فعلی و  نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، برخی از برجستگان احزاب سیاسی و فعالان اجتماعی استان حول محور حجت الاسلام و المسلمین رییسی استفاده شده است.

وی اضافه کرد:احتمال این که رییسی در خراسان رضوی حضور یابد وجود دارد ولی این حضور به دلیل شرایط موجود به واسطه ویروس کرونا هنوز قطعی نیست.

مسوول ستاد انتخابات رییسی در خراسان رضوی گفت: این ستاد مانع از فعالیت هیچ کدام از ستادهای مردمی نخواهد بود و آمادگی دارد تا از ظرفیت ستادهای افراد رد صلاحیت شده و همچنین افرادی که از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند استفاده کند.

بذرافشان با اشاره به برنامه های این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: سیاست خارجه، همان سیاست نظام است و همان طور که رهبر انقلاب بارها تاکید داشتند مانعی برای ارتباط با سایر کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد ولی نباید احساس غالب و مغلوب شکل بگیرد زیرا مردم و نظام ما احساس مغلوب بودن را نخواهد پذیرفت.

او ادامه داد: برنامه های تلویزیونی به مدت ۳۰ دقیقه برای پخش از شبکه های استانی نیز در حال آماده سازی است تا دیدگاه رییسی نسبت به موضوعات محلی هر استان به اطلاع مردم رسانده شود.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha