خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۰۶
کد خبر: 84349163
خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- برگزاری دوره آموزشی ویژه کاربران شعب اخذ رای، کشف محموله مرغ قاچاق و تاکید رییس شورای اسلامی شهرکرد مبنی بر حفظ وضعیت کنونی فضای سبز از مهم‌ترین خبرهای روز نُهم خردادماه سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری است.

عضو و مسوول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: دوره آموزشی ویژه سرگروه‌ها و کاربران شعب اخذ رای در استان برگزار شد.

اساعیل غلامیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این دوره آموزشی با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات سال‌جاری و ضرورت آموزش تمامی سرگروه‌ها و کاربران شعب اخذ رای در استان، با حضور فعال کارشناسان فناوری اطلاعات فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برگزاری شد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره مسئولیت آموزش به سرگروه‌های رایانه‌ای و کاربران شعب اخذ رای را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

۲ هزار کیلوگرم مرغ منجمد قاچاق در بازار چهارمحال و بختیاری کشف شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیگیری‌های جدی بازرسان این سازمان گفت: ۲ هزار کیلوگرم مرغ منجمد قاچاق در بازار استان شناسایی و کشف شد.

غلامرضا قائدامینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این میزان مرغ قاچاق در قالب یک پرونده به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ارسال شد و پس از صدور دستور قضایی در بازار استان عرضه و توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون‌بر ۱۰۰ میلیارد ریل تخلف از ۱۳ مرغداری در چهارمحال و بختیاری کشف و به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده است.

نیاز روزانه چهارمحال و بختیاری به گوشت مرغ ۸۰ تن است که با ارائه ۱۱۵ تن مرغ زنده به سه کشتارگاه فعال استان باید تامین شود اما در طول ۴۰ روز اخیر عرضه مرغ متناسب با تقاضا نبوده و در این مدت به‌طور میانگین روزانه ۴۴ تن گوشت مرغ در استان کشتار شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

شورای اسلامی شهرکرد وضعیت هرس درختان بوستان ملت را پیگیری می‌کند

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی خبرهای منتشر شده مبنی بر هرس اشتباه تعدادی از درختان بوستان ملت شهرکرد در روزهای اخیر گفت:‌ براساس گزارش ارائه شده از سوی رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مرکز استان به این شورا، اشتباهی در روند هرس این درختان رخ نداده است.

فرهاد رئیسی شامگاه یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نماینده شورای اسلامی شهرکرد در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به‌همراه تعدادی از کارشناسان مرتبط، نسبت به بررسی میدانی این موضوع و ارائه نتیجه آن به شهروندان اقدام می‌کند.

وی با اشاره به بروز پدیده خشکسالی و کاهش شدید منابع آب افزود:‌ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نسبت به حفظ وضعیت موجود فضای سبز شهرکرد اقدام کند.

رئیسی تصریح کرد: توسعه فضای سبز شهرکرد به‌ویژه در مناطقی با سرانه پایین، مورد توجه مسوولان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مرکز استان باشد.

به گزارش ایرنا، میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع و در جهان ۳۵ مترمربع برای هر شهروند اعلام شده و این در حالی است که سرانه فضای سبز در شهرکرد به‌ازای هر شهروند ۱۹ متر مربع است.

هم‌اکنون ۳۸۵ هکتار برابر سه میلیون و ۸۵۰ هزار متر مربع فضای سبز در بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها، تپه‌ها، جنگل‌کاری‌ها و حاشیه‌کاری‌های شهرکرد وجود دارد.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha