فرماندار همدان: امانتداری سرفصل وظایف عوامل اجرایی انتخابات است

همدان- ایرنا- فرماندار همدان صیانت از آرای اخذ شده را وظیفه شرعی و قانونی تمام عوامل اجرایی انتخابات دانست و گفت: امانتداری فارغ از هرگونه حاشیه و جانبداری سرفصل وظایف عوامل انتخابات است.

«محمدعلی محمدی» روز یکشنبه در جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای اظهار داشت: نمایندگان فرماندار فارغ از هر گونه حواشی در روز انتخابات به بهترین نحو مجموعه تحت امر خود را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای مدیران تام الاختیار هستند و صیانت از تک‌تک آراء اخذ شده وظیفه شرعی و قانونی همه عوامل اجرایی است. 

فرماندار همدان از نمایندگان خود خواست امانت داری را در فرایند اخذ رای مدنظر قرار داده و در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند. 

محمدی با بیان اینکه اعضای شعب و نمایندگان فرماندار بدون هیچ شائبه و جانب داری سیاسی باید روند رای گیری در شعب را اجرا کنند افزود: بیشتر نمایندگان فرماندار تجربه مدیریت شعب اخذ رای و حضور در ستاد اجرایی انتخابات را دارند و در این خصوص مشکلی نداریم. 

او اعلام سریع نتایج را از مزایای برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر همدان برشمرد و گفت: هر ۱۰ شعب اخذ رای به یک سر تیم با سابقه از ستاد اجرایی انتخابات سپرده شده است.

فرماندار همدان به نمایندگان خود توصیه کرد: ارتباطشان را با ستاد اجرایی انتخابات برای تبادل اطلاعات و رفع ابهام قطع نکنند.

گفتنی است جلسه آموزشی و توجیهی نمایندگان فرماندار در چهار مرحله طی دو روز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستاها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha