آیین سالگرد ارتحال امام راحل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- فرماندار شهرستان همدان از برگزاری ویژه برنامه های سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: سلامت مردم در اولویت است و برهمین اساس اجرای برنامه های جمعی در فضای باز و متناسب با طرح محدودیت‌های هوشمند برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «محمد علی محمدی» روز دوشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شهرستان همدان، اظهار داشت: شکل گیری جبهه های مقاومت در اقصی نقاط جهان در تفکر امام راحل ریشه دارد که مقاومت در برابر طاغوت و مستکبران را با انقلابی مردمی و شکوهمند نهادینه کرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جا شناخته شده نیست، گفت: ایام سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بهترین زمان برای پرداختن به ابعاد شخصیت امام (ره) و تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های ایشان برای جامعه امروز است. 

فرماندار همدان خواستار هم افزایی همه بخش‌های مسئول در برگزاری برنامه های بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام راحل شد و تاکید کرد: دستگاههای متولی بویژه در امور فرهنگی متناسب با جامعه هدف خویش نسبت به اجرای برنامه ها اقدام کنند.

او، وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) را نقشه راه امروز دانست و تصریح کرد: حضور پرشور و حداکثری در انتخابات توجه به این فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی است که فرمود نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

به گفته وی، حرکت یک دسته عزاداری با رعایت فاصله گذاری، تجمع عزاداران در پیاده راه بوعلی ، برپایی غرفه فرهنگی در میدان امام ، برگزاری مراسم ویژه در حوزه علمیه همدان، محوطه مسجد جامع و حسینیه حضرت امام و چند محل دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد است.

در همین ارتباط، فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: آیین ویژه سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با حرکت و تجمع هیات های عزاداری(با رعایت پروتکل های بهداشتی) در محوطه پیاده راه بوعلی شهر همدان برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار «علی بقایی» افزود: این مراسم روز جمعه ۱۴ خردادماه و همزمان با سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل با حضور مردم مومن و ولایی و حرکت دسته های عزاداری در مسیر خیابان مهدیه، چهار راه خواجه رشید، بلوار خواجه رشید و آرامگاه بوعلی سینا و سپس تجمع محوطه پیاده راه بوعلی شهر همدان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور نیز در پایان این مراسم و در اجتماع عزاداران در محوطه پیاده راه بوعلی شهر همدان سخنرانی خواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: توزیع کمک های مومنانه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه و فضا سازی شهری با همکاری شهرداری همدان از دیگر برنامه های بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) است.

‌روح بلند حضرت امام خمینی (ره) رهبر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در شامگاه سیزدهم خرداد ماه سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha