۲ طرح عمران شهری در تبریز افتتاح شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۹
کد خبر: 84350952
۲ طرح عمران شهری در تبریز افتتاح شد

تبریز - ایرنا - ۲ پروژه عمرانی و رفاهی با اعتبار ۳۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرداری منطقه یک تبریز به بهره برداری رسید.

شهردار تبریز دوشنبه شب در مراسم بهره برداری از این طرح ها افزود: از آغاز دوره فعلی مدیریت شهری ۴۵ پارک محله ای احداث و افتتاح شده که این تعداد تا ۲ ماه آینده به ۶۰ پارک افزایش می یابد.

ایرج شهین باهر، افزود: امروز یک هکتار زمین در تبریز به فضای سبز تبدیل و در چهار سال اخیر تلاش شده تا پارک های محله ای و فضای تنفسی شهر گسترش یابد و در این مدت اجازه داده نشده حتی یک متر از فضای سبز این شهر کاسته شود.

وی اظهار کرد: وظیفه شهرداری فراهم کردن فضای تفریحی و رفاهی برای شهروندان است و در این دوره مدیریت شهری با افتتاح این پارک ها ثابت کرده ایم که سلامتی و رفاه شهروندان اولویت اول مدیریت شهری بوده است.

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف اصلی مدیریت شهری جلب رضایت شهروندان و افزایش مشارکت آن‌ها در اداره شهر است، گفت: سیاست‌گذاری اعضای شورا در این دوره این بود که شهروندان تبریزی با فاصله ۵۰۰ متر از خانه‌شان به پارک‌های محله‌ای و اماکن ورزشی دسترسی داشته باشند و شهرداری قدم‌های خوبی در چهار سال گذشته در این مسیر برداشته است.

شهرام دبیری، افزود: بر اساس اعلام مدیران میراث فرهنگی،‌ قدمت تبریز حدود ۹ هزار سال است و به خاطر همین پیشینه درخشان، شهروندان تبریزی لایق بهترین‌ها هستند.

وی با ابراز خرسندی از استقبال اهالی محله از افتتاح پروژه‌های منطقه یک اظهار داشت: شهرداری منطقه یک در حوزه عمرانی، مسیرگشایی و احداث پارک پیشگام است و تلاش می‌ شود تعداد پارک‌ها تا پایان این دوره شورا به ۶۰ پارک برسد.

به گزارش ایرنا، پارک حیدربابا به مساحت ۹ هزار و ۲۸۶ مترمربع با هزینه تملک و اجرا ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با هدف افزایش سرانه فضای سبز و خدمت رسانی به مردم تبریز، به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان منطقه قرار گرفت.

از جمله اقدامات انجام شده در این پارک محله‌ای اجرای ۲ هزار مترمربع کفپوش، ۲۵۰ تن آسفالت‌ریزی، ۴۵۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۶۵ مترمربع زمین بسکتبال، ۱۴۰ مترمربع زمین هفت‌سنگ، ۶ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ میز شطرنج، ۳۱۷ اصله نهال، پنج هزار بوته درختچه، ۶ هزار و ۹  گلدان گلگاری و ۲ هزار ۹۰۰ مترمربع چمن‌کاری است.

در این مراسم مسیرگشایی فاز اول خیابان ملازینال نیز به طول ۳۵۰ متر و عرض ۱۶ متر با هزینه تملک و اجرا ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در این طرح ۲۶ باب واحد مسکونی با مساحت عرصه ۸۲۹ مترمربع و مساحت اعیانی یک هزار و ۵۵۹ مترمربع تملک شده است و ۹۰۰ تن آسفالت‌ریزی اساسی، ۲۰۰ مترمربع کفپوش و طول جدول ۱۰۰ متر جزو عملیات مسیرگشایی در این خیابان است.

همزمان با بهره‌برداری از این ۲ پروژه عمرانی و رفاهی، طرح توسعه پارک پردیس به مساحت ۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع واقع در خیابان بعثت روبروی دادگاه خانواده کلنگ‌زنی ‌شد.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha