یک هزار و ۱۷۸ رای اولی در خمین مشمول حضور در انتخابات هستند

خمین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: یک‌هزار و رای اولی در این شهرستان مشمول حضور در انتخابات ۱۴۰۰ هستند و برای نخستین بار تکلیف سیاسی خود را در پای صندوق‌های رای ادا می‌کنند.

«عبدالرضا پیرحسین‌لو » روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۵۹۳ نفر از این جمعیت مشمول رایاول در خمین از دانش‌آموزان پسر و بقیه  دختر هستند.
وی اضافه کرد : این دانش‌آموزان از متولدلن ماقبل ۲۸ خرداد سال  محسوب می‌شوند که ۲، امسال واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: نفس مشارکت و انتخابات برای عموم مهم است و انتخابات نماد دخالت مردم در سرنوشت جامعه خود به شمار می رود که در این راستا وظیفه آموزش و پرورش بسترسازی فرهنگی برای این امر است.
پیرحسین لو با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر شور انتخاباتی، اضافه کرد: ایجاد فضای پر از شور و نشاط به ویژه در بین دانش آموزان یکی از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت برای انتخابات پیش رو است و این موضوع در نقطه مقابل خواست دشمنان است که می‌خواهند فضای ناامیدی را در جامعه ترویج دهند.
وی گفت : آموزش نحوه تعامل و مشارکت سیاسی و اجتماعی یکی از ساحت‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش خمین افزود: برنامه‌ریزی خاصی در راستای توسعه و نهادینه کردن ساحت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان در خمین انجام گرفته است تا دانش آموزان نسبت به سرنوشت خود و جامعه آشنا شده و بسترهای مشارکت حداکثری آنان فراهم شود.
پیر حسین‌لو تصریح کرد: تشریح اهمیت شرکت در انتخابات و بیان مسئولیت هر فرد نسبت به سرنوشت کشور در فضای مجازی یکی از ابزارهای بسترسازی حضور آگاهانه رای اولی‌ها در این دوره از انتخابات است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha