حسن محرابی مقدم روز سه شنبه در نشست با کارکنان آموزش استثنایی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: در آموزش تلفیقی فراگیر، دانش آموز استثنایی در مدارس عادی با همکاری معلم های رابط که از سوی کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی تعیین می شوند، به تحصیل می پردازند.
وی ادامه داد: تداوم آموزش با هر شیوه ای، انعطاف پذیری آموزش با مدل های مختلف و پوشش حداکثری به عنوان مثلث تاپ از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی کشور است.
مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ادامه داد: سنددار شدن املاک استثنائی، یکپارچه سازی ثبت نام در سامانه "سیدا" و "پادا" و مستند سازی فعالیت ها به عنوان اولویت سازمان آموزش استثنایی در سال جاری بوده و در دستور کار قرار دارد.
محرابی بیان کرد: سال گذشته سه بسته تحولی "مدرسه انطباقی"، "مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها" و نیز " کاهش تمرکز و اجتماعی شدن" در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد که امسال نیز ادامه می یابد.
وی ایجاد باشگاه ویژه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی، اتنشار گنجینه های مدیریتی مدیران آموزش و پرورش استثنائی، پارلمان اولیا و طرح جام ( جمع آوری ایده های مختلف) را از مهمترین فعالیت های آموزش و پرورش استثنائی معرفی کرد.
وی ادامه داد: کیفیت بخشی به آموزش دیرآموزان کشور و توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات یادگیری، ساماندهی و توانمندسازی اولیا برای مشارکت فعال در تعلیم و تربیت استثنائی، ایجاد شرایط لازم برای هدایت دانش آموزان به سمت مدارس عادی از اولویت های آموزش و پرورش استثنائی است.
وی با اشاره به تفویض اختیار ادارات آموزش و پرورش استان ها به ادارات کل افزود: در هر استانی یک اداره به مجموعه نواحی آن اداره کل اضافه می شود.
محرابی گفت: ادارات استثنائی همچنان زیر نظر اداره کل در حوزه مالی اداره خواهند شد و ذیحساب استان ناظر بر گردش مالی این اداره خواهد بود.
مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: اعتبارات به صورت منطقه ای ابلاغ می شود فقط تفاوت این منطقه با دیگر مناطق و نواحی در این است که یکسری کمک سرانه ای مستقل هم به حساب اختصاصی این مناطق واریز می شود.
وی اضافه کرد: در فصل ششم این ماده، بند حمایت دانش آموز ذکر شده است که جدا از سرانه حمایتی دانش اموزان بوده و سالانه در اختیار اداره کل قرار می گیرد تا در حوزه درمانی و توانبخشی استفاده شود ولی در این بند حمایت در تمام امور دانش آموز است.
مدیرکل توسعه مدیریت و پشتیبانی گفت: با حمایت دولت اعتبارات سال ۱۳۹۹ در کشور، ۱۰۰ درصد تخصیص داشت و امیدواریم اعتبارات امسال نیز به همین میزان تخصیص یابد.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش استثنائی تلاش می کند بر اساس قانون اساسی، تحصیل رایگان و تامین اقلام مورد نیاز برای توان بخشی دانش آموزان استثنائی را فراهم کند.
به گزارش ایرنا در آموزش تلفیقی و فراگیر، دانش آموز استثنایی در مدارس عادی با همکاری معلم های رابط که از سوی کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی تعیین می شوند، به تحصیل می پردازد
حضور دانش آموزان مختلف در کنار یکدیگر و ایجاد مدارس ترکیبی آرمان آموزش و پرورش است و طرح تلفیق فراگیر که چند سالی است در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است گامی در جهت کاهش مدارس و ایجاد مدارس ترکیبی است.
نظر شما