۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۵۴
کد خبر: 80574155
T T
۰ نفر
تحصيل بيش از 30 هزار دانش آموز در قالب طرح تلفيقي- فراگير در مدارس عادي

تهران - معاون وزير و رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور گفت: هم اكنون 30هزار و 21 نفر در قالب طرح تلفيقي - فراگير در مدارس عادي تحصيل مي كنند.

در آموزش تلفیقی- فراگیر، دانش آموز استثنایی در مدارس عادی با همكاری معلم های رابط كه از سوی كارشناسان آموزش و پرورش استثنایی تعیین می شوند، به تحصیل می پردازند.

'نامدار عبدالهیان'روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به تصویب قطعی آیین نامه اموزش تلفیقی- فراگیر دانش آموزان با نیازهای ویژه در شورای آموزش و پرورش، افزود: تعداد دانش آموزان تلفیقی- فراگیر در سال تحصیلی 87-88 ، 22 هزار و 640 نفر بوده اند كه اكنون این تعداد به بیش از 30 هزار نفر افزایش یافته اند.

وی اضافه كرد: معلمان رابط و عادی دارای دانش آموز با نیازهای ویژه(دانش آموزانی كه دارای مشكلاتی شنوایی، بینایی و غیره) و كاركنان آموزشی مدارس عادی و مرجع پشتیبان آنها در سطح كشور تحت آموزش های ویژه قرار گرفته اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور با اشاره به توسعه و گسترش مراكز آموزشی و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری، گفت: توسعه وگسترش این مراكز و ارایه خدمات ترمیمی پاره وقت به دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس عادی، منجر به رفع مشكلات و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان عادی می شود.

عبدالهیان اضافه كرد: هم اكنون 283 مركز در تمام استان های كشور خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان دارای مشكلات ویژه یادگیری را ارایه می دهند.

وی اضافه كرد: دانش آموزان دوره متوسط حرفه ای نیز پس از گذراندن تمام واحدهای دیپلم رشته مهارتی را از سازمان آموزش و پرورش استثنایی دریافت می كنند.

عبدالهیان ادامه داد: همچنین در صورت موفقیت این دسته از دانش آموزان در آزمون های سازمان های متولی آموزش حرفه ای (سازمان فنی و حرفه ای، جهاد كشاورزی، سازمان صنایع دستی و مركز ملی فرش) گواهینامه مهارت خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه به آن ها اعطا شده و آنها می توانند از مزایای مدرك مانند دریافت وام برای خوداشتغالی یا جذب در بازار كار استفاده كنند.

اجتمام(4)9105**1558*
۰ نفر